امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مرور آثار تدوینگر «هامون» در شبکه نمایش

مشاهده ۳۵۳
۱۳۹۸/۱۰/۰۷- ۰۸:۲۳

این هفته در بخش صحنه گران شبکه نمایش، به مرور آثار حسن حسندوست، تدوینگر باسابقه کشورمان پرداخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی شبکه نمایش سیما این هفته در بخش صحنه گران، به مرور آثار حسن حسندوست تدوینگر باسابقه کشورمان می‌پردازد.

حسن حسندوست از ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۴ در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیت کرد و در این مدت دو فیلم کوتاه هشت میلیمتری به‌نام‌های سیلی و نبرد ساخت. در سال ۱۳۵۵ به مدرسه عالی سینما و تلویزیون، که بعد‌ها به دانشکده صدا و سیما تغییر نام یافت، رفت و در رشته تدوین دانش آموخت. سه سال بعد به استخدام صدا و سیما درآمد و به عنوان کارمند واحد تدوین شبکه اول سیما مشغول به کار شد و در سال ۱۳۶۴ در سمت دستیار کارگردان و تدوینگر در فیلم شهر موش‌ها فعالیت خود را در سینما آغاز کرد.

وی تا به حال در بیش از ۷۶ فیلم در سینمای ایران همکاری داشته است که از معروفترین کار‌های او می‌توان به آثاری مثل هامون، مادر، بچه‌های آسمان، شهر موش‌ها و ... اشاره کرد.

او بیش از ۵ بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین از جشنواره فجر شده است که سه بار در سال ۱۳۶۸ برای «هامون»، بار دیگر در ۱۳۷۵ برای «بچه‌های آسمان» و در ۱۳۸۶ برای «آواز گنجشک‌ها» برنده جایزه سیمرغ بهترین تدوین شد. تدوین «رنگ خدا» نیز جایزهٔ جشن خانه سینما را برای او به ارمغان آورد.

فیلم‌های «کیسه برنج»، «تولد یک پروانه»، «آواز گنجشک ها»، «جیب بر‌ها به بهشت نمی‌روند»، «هامون»، «خدا نزدیک است» و «یه حبه قند» آثاری هستند که با تدوین این تدوینگر، به ترتیب از شنبه ۷دی ماه تا جمعه ۱۳دی، ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش شده و در ساعت ۰۳:۰۰ و ۰۸:۰۰ روز بعد باز پخش می‌شوند.

امتیاز شما