امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

رسانه ملی با شعار مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی

مشاهده ۴۳۵
۱۳۹۸/۱۰/۰۹- ۱۰:۲۵

اعضای هیأت نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، با محسن نصرپور، مدیرکل صدا‌وسیمای خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا‌وسیمای خراسان رضوی در این دیدار گفت: ارائه نظرات تفسیری و تطبیق قوانین مجلس با قانون اساسی از وظایف شورای نگهبان است.

محسن نصرپور تصریح کرد: رسانه ملی و استانی با شعار مجلس کارآمد، انقلابی و مردمی، در برنامه‌های خود، چهار مرحله تبیین، تشریح، تهییج و فراخوان و دوره آرامش‌بخش را در‌ نظر گرفته که بنا بر زمان انتخابات کمیت و کیفیت این مراحل متفاوت و مکمل یکدیگر خواهد‌ بود و شیب تبلیغاتی آن با توجه به زمان نزدیک شدن به برگزاری انتخابات و رویدادهای کشور شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در مرحله تبیین، ضمن بررسی زیرساخت‌های لازم، نقشه راه را برای تبلیغات انتخاباتی آماده کرده و بر اساس آن واحدهای مختلف اقدام به اطلاع رسانی نهادهای رسمی‌ برگزار کننده انتخابات و انعکاس دیدگاه مقامات و محافل سیاسی فعال در حوزه انتخابات برای گسترش بینش سیاسی مردم و مشارکت فعال در انتخابات می‌کنند.

محسن نصرپور افزود: دوره تشریحی یک هفته قبل از ثبت‌ نام شروع شده و تا چند روز قبل از اعلام صلاحیت‌ها ادامه دارد. در این دوره ضمن اطلاع‌رسانی رخدادهای انتخابات، با برنامه‌های تشریحی درباره ساز‌وکارهای اجرایی و نظارتی انتخابات، به اهمیت جایگاه انتخاب و نقش آن در سرنوشت کشور و مردم، ترویج و تقویت پایه‌های مردم‌سالاری دینی، ایجاد فضای رقابتی سالم و منطقی به دور از هیجانات کاذب، ایجاد انگیزه و تقویت حس مسئولیت‌پذیری سیاسی و اجتماعی برای حضور گسترده مردم در انتخابات و نقش‌آفرینی آنان در سرنوشت کشور و ...می‌پردازد.

دکتر محمدکمال سرویها، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان خراسان رضوی، در این دیدار با اشاره به عملکرد موفق صدا‌وسیما در عقب نشاندن دشمن از سیاست‌هایش گفت: شورای نگهبان در میان مردم عوام، جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده و این امر به دلیل تبلیغات منفی دشمنان داخلی و خارجی جهت ایجاد ابهام در فضای عمومی جامعه است. در هیأت‌های اجرایی استان نزدیک به 4 درصد رد صلاحیت شده‌اند در حالی که از 1114 نفری که برای مجلس ثبت نام کرده اند، بیش از 800 نفر هیچ سابقه ای ندارند که بشود احراز صلاحیت کرد. وی در ادامه خواستار همکاری صدا‌وسیما با پژوهشکده شورای نگهبان برای برگزاری برنامه‌های گفت‌وگو محور و مناظره انتخاباتی با حضور مردم و خبرنگاران شد.

 

امتیاز شما