امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

نقدی بر سیاست آدم کشی اسرائیل در پرس تی وی

مشاهده ۲۱۷
۱۳۹۸/۱۰/۱۰- ۱۳:۱۳

شبکه پرس تی وی در برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (MidEasTream) به بررسی تهدیدهای وزیر خارجه اسرائیل به ترور سران فلسطینی در غزه و مروری بر اعزام نیروهای ترکیه برای حمایت از دولت قانونی لیبی می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی مروه عثمان با اشاره به اظهارات یسراییل کاتس، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و بررسی دستور به‎کار قرار گرفتن سیاست ترور رهبران فلسطینی در نوار غزه، جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه در سال‎های اخیر و ترور مقامات فلسطینی و حملات هوایی و دریایی اخیر در بخش‎هایی از نوار غزه را به بحث و گفت‎وگو می‎گذارد.
این برنامه همچنین به واکاوی علل سکوت جامعه جهانی در قبال جنایت‎ها و تجاوزهای آشکار رژیم صهیونیستی در فلسطین و نوار غزه می‎پردازد و اقدام اخیر دیوان بین‎المللی کیفری برای بررسی و تحقیق در زمینه جرایم جنگی رژیم صهیونیستی در غزه و واکنش مقامات این رژیم نسبت به این مسئله را به نقد و تبادل نظر می‎گذارد.
در بخش دوم برنامه این هفته «جریان خاورمیانه»، تصمیم ترکیه برای اعزام نیروهای نظامی‌ به درخواست دولت قانونی لیبی به بحث و بررسی گذاشته می‎شود.
در این زمینه مسائلی همچون حمایت کشورهای عربی و اروپایی از جمله مصر، اردن، امارات و فرانسه از ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال سابق، خلیفه حفتر، وضعیت لیبی بعد از اعزام نیروهای ترکیه به این کشور و به رسمیت شناخته شدن دولت وفاق ملی به رهبری فائز سراج در یمن از سوی جامعه جهانی بررسی می‎شود.
«جریان خاورمیانه» سه‎شنبه 10 دی، ساعت 20 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه به صورت زنده از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 10، پنجشنبه در ساعات 00:05 بامداد، 5 و 17 و جمعه در ساعات 3 و 12 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما