امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

سقوط در منطقه استراتوسفر!

مشاهده ۳۹۵
۱۳۹۸/۱۰/۱۰- ۱۳:۱۴

برنامه «عکس‎های تکان‎دهنده» (Fotos que sacuden al mundo ) از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‎های تاریخ را بررسی می‌کند و این بار سقوط فیلکس باومگارتنر در منطقه استراتوسفر را بررسی می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، فلیکس باومگارتنر در تاریخ 14 اکتبر 2012 طی پروژه‌ای به کپسولی متصل به یک بالون هلیمی، بر فراز شهر رازول ایالت نیومکزیکو در ایالات متحده آمریکا بالا رفت و از ارتفاع 39٬045 متری زمین (128٬100 فوت) در دمای 56- درجه به سوی زمین پرید.

باومگارتنر در این سقوط آزاد که حدود 4 دقیقه و 19 ثانیه طول کشید به سرعتی معادل 1342 کیلومتر در ساعت رسید و پس از بازشدن چتر، با زمانی معادل 9 دقیقه (مجموع کل زمان پرش) در صحرای شرقی نیومکزیکو فرود آمد و این رکورد تاریخی را ثبت کرد. از لحظه‎ای که فلیکس کپسول را ترک و زمین را از آن ارتفاع مشاهده می‌کند، تصویر ماندگاری در فضا ثبت شده که یکی از جالب‎ترین صحنه‌های رکوردشکنی او است. یک خطای کوچک در این کار می‎توانست جان این مرد را بگیرد و به همین‌علت این مأموریت را کشمکش بین بشریت و ترس‎های او می‎دانند و فلیکس بامگارتنر با صرف میلیون‌ها دلار هزینه این اقدام منحصر به فرد را به ثمر رساند.
«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه‎کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

امتیاز شما