امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

حملات آمریکا به مواضع حشدالشعبی در «هاشتاغ»

مشاهده ۴۴۷
۱۳۹۸/۱۰/۱۰- ۱۶:۰۸

تصمیم شهروندان عراق به اعتصابات گسترده در برابر سفارت آمریکا از سوی شرکت کنندگان در مراسم تشییع پیکرهای شهدای حشد الشعبی و بازتاب آن در شبکه‌های اجتماعی جهان عرب، دربرنامه «هاشتاغ» شبکه العالم، بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، بازتاب برگزاری مراسم تشییع پیکرهای شهدای حملات اخیر آمریکا به مواضع حشدالشعبی، و اقدام به اعتصاب شهروندان عراقی با نصب چادر در برابر سفارت آمریکا در بغداد، موضوع این قسمت از برنامه «هاشتاغ» خواهد بود.

در این برنامه بدان اشاره خواهد شد که شهروندان عراقی بر ضرورت بسته شدن سفارت آمریکا و بیرون راندن نظامیان این کشور تاکید دارند. همچنین بیان می‌شود معترضان عراقی، پرچم حشدالشعبی را بر دیوار سفارت آمریکا در بغداد نصب کرده اند و نیروهای امنیتی نیز سعی در مهار معترضان خشمگین دارند.

هشتگ پربازدید دیگری که در این برنامه به آن پرداخته خواهد شد تحولات لیبی است. در این برنامه ذکر می‌شود؛ لیبی از نُه ماه پیش به صحنه درگیری بین نیروهای شرق به فرماندهی خلیفه حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در طرابلس غرب تبدیل شده است، حفتر از حمایت‌های مالی و تسلیحاتی امارات و مصر برخوردار است و نیروهای السراج نیز از حمایت‌های قطر و ترکیه برخوردارند. همچنین اشاره خواهد شد که اخیرا ترکیه توافقنامه‌ امنیتی با دولت السراج امضا کرده و حتی طرح اعزام نیرو به لیبی را به پارلمان این کشور فرستاده است که همین امر با مخالفت حفتر و انتقاد برخی کشورها از جمله ایتالیا و یونان مواجه شده است.

«هاشتاغ» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمد معین مقامی و اجرای علا قاسمی، امشب 10 دی ماه ساعت 22:15 به وقت تهران، از آنتن شبکه العالم پخش خواهد شد.

امتیاز شما