امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

موشکافی ابعاد حقوقی «تحریم آسمان‌ها» در پرس تی وی

مشاهده ۲۴۷
۱۳۹۸/۱۰/۱۱- ۱۲:۳۹

مستند «تحریم آسمان‌ها» با هدف نقد و بررسی تحریم های هواپیمایی علیه ایران از منظر حقوق بین‎الملل در شبکه پرس تی وی تولید شده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند به تهیه‎کنندگی روح الله رضایی با اشاره به تحریم‎های گسترده آمریکا علیه ایران از جمله تحریم‎های بین‎المللی در حوزه صنعت هوایی به بررسی ابعاد گسترده این اقدامات می‎پردازد.
در این مستند 50 دقیقه‎ای با اشاره به اهمیت صنعت هوانوردی به عنوان یکی از صنایع مهم با تکنولوژی بالا به دلیل رابطه مستقیم با جان انسان‌ها به بررسی ابعاد حقوق بشری تحریم‎های اعمال شده علیه ایران در این صنعت در زمینه‌های خرید هواپیما، تامین قطعات و تامین سوخت در فرودگاه‌های بین المللی پرداخته می‌شود.
همچنین در این مستند ضمن مروری بر کنوانسیون شیکاگو به عنوان مهم‎ترین سند بین‎المللی صنعت هوایی، تاکید بر استفاده نکردن از این صنعت به عنوان ابزار پیشبرد اهداف سیاسی در این کنوانسیون و نقض آشکار قوانین مربوطه از سوی آمریکا طی گفت‎وگو با مدیران شرکت‎های هواپیمایی، مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و کارشناسان امور فرودگاهی به بحث و بررسی گذاشته می‎شود.
مسعود سلطانی ارج و کیانوش الطافی تصویربرداری مستند «تحریم آسمان‌ها» را بر عهده دارد و غزاله سرلک (دستیار کارگردان)، سید امیررضا مصطفوی و کاپیتان اسماعیل جهان بخش (پژوهش و نگارش) و کیوان افتخاریان (موسیقی) از دیگر عوامل تهیه آن هستند.

امتیاز شما