امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

رسانه ملی؛ آیینه تمام‌نمای وداع باشکوه با سردار مقاومت

مشاهده ۵۴۱
۱۳۹۸/۱۰/۱۳- ۱۳:۴۲

حمله ددمنشانه تروریست‌های آمریکایی به دستور رئیس جمهور ایالات متحده که منجر به شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس و جمعی از همراهان این شهید بزگوار از جمله شهید ابومهدی المهندس، فرمانده حشدالشعبی عراق شد، رسانه ملی را به کانون اطلاع‌رسانی درباره شهادت این شهید و همراهان مطهرش تبدیل کرده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی،  همزمان با انتشار بیانیه رهبر معظم انقلاب و اعلام سه روز عزای عمومی از سوی معظم له، شبکه‌های مختلف صداوسیما با قطع برنامه‌های از پیش برنامه‌ریزی شده خود، پخش ویژه‌برنامه‌هایی درباره حاج قاسم سلیمانی و پیامدهای این جنایت رژیم پلید ایالات متحده آمریکا را در دستور کار قرار داده‌اند.

نشر پیام مقام معظم رهبری در همه شبکه‌ها، انتشار پیام‌ها و صوت و تصویر سران قوا و گفت‌وگو با تحلیلگران، صاحبنظران و شخصیت‌های نظامی و سیاسی و ... از جمله برنامه‌هایی است که تاکنون در رسانه ملی روی آنتن صداوسیما رفته است.

رئیس رسانه ملی در پیامی‌به مناسبت شهادت این سردار رشید اسلام، تاکید کرد: اقدام تروریستی خباثت‌آلود و جنایتکارانه کاخ سفید در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، نقطه عطف تاریخی در اوج گیری مبارزات ضدآمریکایی در منطقه خواهد بود.

سیما:

شبکه یک سیما برنامه‌هایش را از همان دعای ندبه صبح جمعه آغاز کرد و با عزاداری و سینه‌زنی در سوگ سردار شهید همراه شد. ویژه برنامه شبکه یک نیز با اجرای رحمان نظام اسلامی و مهدی آقابیگی  پس از پخش دعای ندبه آغاز شد و با حضور مهمانان ویژه به ابعاد شخصیتی شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت این برنامه از ساعت 8 صبح اغاز شد و همچنان ادامه دارد.

شبکه دو سیما اما برنامه‌های ویژه اش را به طور زنده بعد از اذان ظهر آغاز کرد و با اجرای محسن آزادی تا اخبار شبانگاهی شبکه دو این ویژه برنامه را ادامه می‌دهد. این برنامه ارتباط تلفنی با فرماندهان و مسئولان کشور برقرار می‌کند.

در شبکه سه سیما از ساعت 9 صبح برنامه ویژه با اجرای یراق‌بافان و حاج حسین یکتا شروع شده و ضمن ارتباط تلفنی با برخی فرماندهان و مسئولان میزبان مهمانانی چون محسن رضایی شده اند. پخش تصاویر عزاداری مردم عزادار استان کرمان و سینه زنی نیز در فواصل برنامه روی آنتن می‌رود.

مستند «سلفی با ابومهدی» نیز که به موضوع حضور ابومهدی المهندس فرمانده میدانی حشداشعبی عراق می‌پردازد نیز از این شبکه پخش شد.

در شبکه 4 سیما روال پخش برنامه‎‌های روتین تغییر یافته اند و علاوه بر پخش برنامه‌های تولیدی و مستند، نماهنگ‌هایی متناسب با این موضوع در فواصل برنامه‌ها پخش می‌شود. پخش مستند«جان‌های متحد» نیز قرار است امشب ساعت 23 از شبکه 4 روی آنتن برود.

شبکه پنج نیز برنامه‌های ویژه اش را از 10 صبح آغاز کرده و محمد حسین مولایی و زینب پورابراهیم مجریان این برنامه هستند و تا کنون ارتباطات تلفنی با کارشناسان منطقه  وسرداران سپاه بر قرار کرده اند.

شبکه خبر پس از اطلاع رسانی از این حادثه غمبار به طور کامل روال پخش روتین را تغییر داد و علاوه بر اطلاع رسانی از چگونگی حادثه و برقراری تماس با مسئولان و فرماندهان با دعوت از مهمانان ویزه به ابعاد مختلف این حادثه و بازتاب جهانی آن پرداخت.

 صدا:

شبکه‌های رادیویی نیز از ساعات اولیه صبح روال پخش روزانه خود را تغییر دادند و ویژه‌برنامه‌های تولیدی و زنده در زمینه این حادثه روی آنتن برده‌اند.

رادیو فرهنگ از ساعنت 6 صبح برنامه‌های ویژه‌اش را آغاز کرد. این شبکه رادیویی از ساعت 10:30 ویزه‌برنامه دیگری در زمینه جشنواره عمار و سردار حاج قاسم سلیمانی روی آنتن برد و به حوزه مقاومت اسلامی‌پرداخت.

برنامه ویژه «پرچمدار »برنامه دیگری بود که از این شبکه روانه آنتن شد. برنامه «عشق، حرف اول نام توست» نیز از برنامه‌های دیگری است که قرار است امروز در جدول پخش برنامه ‌های این شبکه قرار گیرد که به شاگرد پروری مکتب اسلام و موضوع سردارانی که در چهل سال پس از انقلاب در دامان ولایت پرورش یافته‌اند می‌پردازد.

برنامه «حماسه سردار »نیز به تبیین موضوع سرداران اسلام از حضرت حمزه سید‌اشهداء (س) و حضرت ابوالفضل(ع) تا سردار حاج قاسم سلیمانی مالک اشتر زمان می‌پردازد.

«ما ایستاده‌ایم» نیز از جمله برنامه‌هایی است که امروز  پخش شده است. برنامه‌های این شبکه در مدت سه روز عزای عمومی متناسب با این حادثه تغییر کرده‌اند.

امتیاز شما