امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی به زندگی و کارنامه سردار بی‎مثال مقاومت در پرس تی وی

مشاهده ۴۹۷
۱۳۹۸/۱۰/۱۵- ۱۴:۰۹

شبکه پرس تی وی در مستندی، به بررسی زندگی و دستاوردهای سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی که روز جمعه 13 دی، در حمله تروریستی آمریکا به بغداد به شهادت رسید می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «10 دقیقه» به تهیه‎کنندگی مهدی عرب با مروری بر بیوگرافی سرلشگر سلیمانی از کودکی تا امروز یکشنبه 15 دی، به بررسی حضور وی در جبهه‌های جنگ و دستاوردهای عظیم و ارزشمند این سردار دلاور در زمینه‌های جنگی و دفاعی می‎پردازد.
در ادامه این برنامه، در سلسله مراتب نظامی توسط شهید قاسم سلیمانی و رسیدن وی مقام فرماندهی، حضور وی به دلیل تجربیات فراوان در مرز افغانستان و موفقیت در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در این منطقه، فرماندهی سپاه قدس از سال 77 و همراهی با حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه مرور می‌شود.
همچنین در این مستند به ناآرامی‌های سال 2011 در جهان عرب و ظهور گروه‌های تروریستی از جمله داعش و النصره در این منطقه و حضور موثر و پررنگ سردار شهید قاسم سلیمانی در کمک به نیروهای عراقی و اعلام پایان داعش در سال 2017 به‎همت این پاسدار دلاور ایرانی پرداخته می‎شود.
دریافت نشان ذوالفقار سپهبد قاسم سلیمانی از رهبر معظم انقلاب در سال 2019، معرفی وی از سوی نشریه تایم در میان 100 چهره تاثیرگذار جهان در سال 2017، شایعات منتشر شده قبل از ترور سردار سلیمانی پیرامون اقدام برای ترور وی و در نهایت حمله وحشیانه و به شهادت رساندن سردار سلیمانی و هم‎رزمانش توسط پهباد آمریکایی از دیگر محورهای بررسی در این مستند به شمار می‎روند.
مستند «10 دقیقه» ساعت 00:20 بامداد دوشنبه 16 دی، از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه دوشنبه ساعت 12:20 و 20:20، سه‌شنبه ساعت 10:20 و 17:20 و پنجشنبه ساعت 3:20 و 8:20 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما