امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر واکنش‎ها در یمن به ترور «سرلشگر قاسم سلیمانی»

مشاهده ۴۹۹
۱۳۹۸/۱۰/۱۵- ۱۴:۳۵

واکنش یمنی‌ها به عملیات تروریستی جدید ایالات متحده آمریکا در خاورمیانه که منجر به شهادت «سردار قاسم سلیمانی» و همراهان وی شد، در برنامه امشب یکشنبه 15 دی «مشهد الیمنی» شبکه العالم بررسی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این قسمت از برنامه «مشهد الیمنی» کارشناسان سیاسی از موضع یمن در مقابل ترور وحشیانه و بزدلانه آمریکا که منجر به شهادت یکی از مهم‎ترین چهره‌های نظامی منطقه، «سردار قاسم سلیمانی» شد، می‎گوید.
در این برنامه بدان اشاره می‎شود که جنبش‌ها و احزاب مختلف یمنی با محکوم کردن ترور سردار «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» تصریح کرده‎اند که مسیر جهادی محور مقاومت تا نابودی پروژه صهیونیستی-آمریکایی و غربی در منطقه ادامه دارد. همچنین تاکید شد که یک پاسخ قوی و قاطع، تنها راه حل مقابله با استکبار آمریکا است. در ادامه به سخنان عبدالمالک الحوثی اشاره می‎شود که در اظهاراتی عنوان کرده که فداکاری‌های ناب این شهدای بی‎گناه، دو عزیز مسلمان ایرانی و عراقی به عنوان شهدای یک ملت که در نبرد خود برای استقلال و مقابله با استکبار و مقابله با دشمن آمریکایی و اسرائیلی هستند و بذل خون آن‎ها در راه خدا و مستضعفان هدر نمی‎رود.
در آخر نیز به جنگ 5 ساله تحمیل شده بر یمن و کشتار مردم بی گناه آن به مدت 5 سال و تلاش واشنگتن و متحدانش برای تسخیر یمن اشاره می‌شود.
«مشهد الیمنی» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی عبدالرحمن راجح و اجرای فاطمه عباسی، امشب 15دی، ساعت 18 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از آنتن شبکه العالم پخش می‎شود.

امتیاز شما