امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

رونمایی از پوستر نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت

مشاهده ۵۰۰
۱۳۹۸/۱۰/۱۷- ۱۰:۴۴

آیت‌الله علم‌الهدی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، بر همکاری بیشتر استانداری و اختصاص بودجه‌های فرهنگی استان به صدا‌وسیمای خراسان رضوی برای گسترش پهنه دریافت رادیو زیارت و راه اندازی شبکه تلویزیونی زیارت در آینده تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در صد و بیست و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی، ضمن رونمایی از پوستر نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت که مزین به تصویر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شده، اعلام شد جایزه ویژه جشنواره با نام شهید قاسم سلیمانی، به بهترین اثر در زمینه معارف اهل بیت علیهم‌السلام و شهدای مدافع حرم تعلق خواهدگرفت.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در این جلسه گفت: باید تلاش کرد فرهنگ بومی و فرهنگ دینی به یکدیگر نزدیک‌تر و همسو شود.

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین خواستار همکاری بیشتر استانداری و اختصاص بودجه‌های فرهنگی استان به صدا‌وسیمای خراسان رضوی برای گسترش پهنه دریافت رادیو زیارت از طریق موج اف ام و راه اندازی شبکه تلویزیونی زیارت در آینده  شد.

محسن نصرپور، مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز خراسان رضوی و رئیس نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت گفت: این جشنواره با اهدافی مانند گسترش فرهنگ زیارت، برجسته‌سازی جایگاه اهل بیت(ع) به ویژه امام رضا(ع) و شناسایی استعدادهای جدید در استان و کشور در موضوع زیارت برگزار می‌شود.  نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت شامل بخش‌های «برنامه‌های ساده و ترکیبی»، «نمایش»، «خبر»، «موسیقی و نغمات»، «پژوهش و نویسندگی» و «فضای مجازی» است و شرکت‌کنندگان مجاز به ارسال سه اثر در هر یک از هفت بخش جشنواره هستند. ضمن آن که درخصوص زمان تولید این آثار محدودیتی وجود ندارد، فقط بخش موسیقی تولیدی محدود به بازه زمانی یک فروردین 97 تا به امروز است.

در ادامه‌ هادی افشار‌صفوی، مدیر رادیو زیارت هم از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره ملی رادیو زیارت در اسفندماه امسال در مشهد خبر داد و گفت: نشر معارف اهل بیت (ع) مهم‌ترین رسالت رادیو زیارت است.

وی افزود: جایگاه زیارت در فرهنگ دینی، زیارت و شفاعت ، زیارت و ولایت ، اقتصاد و زیارت و سوغات زیارت از موضوعات این جشنواره فرهنگی است.

مدیر رادیو زیارت خاطرنشان کرد: جایزه ویژه این جشنواره هم به نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری شده است.

امتیاز شما