امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

شکوه فرش ایرانی؛ نمادی از غرور فرهنگی

مشاهده ۲۶۹
۱۳۹۸/۱۰/۱۸- ۱۳:۱۵

برنامه «بازار» در شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی به معرفی شرکت‎ها و صنایع ایرانی می‌پردازد و در این قسمت نگاهی به صنعت فرش و فولاد ایران دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، ایران بخاطر هنر خیره‌کننده قالی‎بافی‎اش مشهور است. صدها کارخانه کوچک و بزرگ توانایی تولید 120 میلیون مترمربع قالی در سال را دارند. شهر ابرکوه در استان یزد در مناطق مرکزی ایران قرار دارد و در آنجا شرکت صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه واقع شده است. این شرکت بزرگ در تمامی طول شب و روز به کارمعدن آهن و ساخت فولاد مشغول است.
در بخش دیگری از برنامه فرش دستباف و صنعت فرش ایران بررسی می‌شود و از نسلی به نسل دیگر به ارث می‎رسد. فرش ایرانی تقریباً در همه کشورها یافت می‌شود و نمادی از غرور فرهنگی، شهرت و هنر ایرانی است.
در این قسمت از برنامه «بازار» صنعت فرش ایران و چگونگی تطبیق آن با چالش‎های ناشی از تحریم‎ها و سرعت بخشیدن به روندهای جدید از جمله نوآوری در ساخت و تولید فرش های باشکوه ایرانی در سطح ملی و بین‎المللی، بررسی می‎شود.
ایران موفق شده است از رقابت بی‎ثمر برای تولید فرش دوری کند. رقبای بین‎المللی مانند افغانستان، پاکستان، ترکیه و حتی هند با کاهش قیمت این کالا به امید افزایش تجارت خود در بازار بین‎المللی، استانداردهای کیفیت را در تولید فرش کاهش داده‎اند.
با این حال صنعت فرش ایران ضمن تطبیق با خواسته‌های مدرن و صرفه اقتصادی، تمامیت خود را حفظ کرده است.
کریستینا لیوا اجرای برنامه «بازار» را بر عهده دارد و پنجشنبه ساعت 3 بامداد، جمعه 2 بامداد، شنبه 08:30 و 13:30 و یکشنبه 6:30 به زبان اسپانیایی روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود.

امتیاز شما