امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تولید و پخش بیش از 19000 دقیقه برنامه در سوگ سردار در شبکه استانی خراسان رضوی

مشاهده ۴۶۰
۱۳۹۸/۱۰/۱۸- ۱۴:۵۱

صداوسیمای خراسان رضوی از اولین ساعات انتشار خبر شهادت سردار مقاومت و هم‎رزمانش، به پوشش زنده مراسم‎های سوگواری و عزاداری و تشییع مردم مشهد و استان و همچنین ارتباط با شبکه‌های استانی و سراسری به این موضوع پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تلاش‎های حوزه سیما، صدا، برون‎مرزی، فضای مجازی و معاونت خبر و واحد موسیقی خراسان رضوی به شرح زیر است:
سیمای خراسان رضوی برای پوشش مراسم تشییع شهدای مقاومت با استفاده از 25 دستگاه دوربین تصویربرداری و 3 دستگاه هلی‎شات و با تجهیزاتی از قبیل 4 دستگاه اس ان جی، 2 دستگاه واحد سیار، 2 دستگاه انی کست میکسر تصویر، 4 گروه پرتابل، 4 دستگاه بالابر و یک دستگاه لینک پخش زنده پرتابل با تولید و پخش 16200 دقیقه برنامه حضور فعال و مداوم داشتند که شامل پوشش بیش از 8 ساعت پخش از شبکه استانی خراسان رضوی در قالب ویژه برنامه «سردار دل‎ها»، 161 ساعت پخش از شبکه‌های استانی (9660 دقیقه)، 61 ساعت پخش از شبکه‌های سراسری (3660 دقیقه)، 24 ساعت پخش از شبکه‌های برون مرزی (1440 دقیقه) همچنین پخش زنده مراسم تشییع در عراق در شهرهای کاظمین، نجف و کربلا به مدت 300 دقیقه، مراسم تشییع در اهواز (300 دقیقه)، مراسم تشییع در تهران و قم (480 دقیقه)،  مراسم تشییع در کرمان (360 دقیقه) است به این موضوع پرداخت.

همچنین در برنامه‌های مختلف صبح خراسانی، شب شرقی، زیرنویس، میان برنامه‌های تأمینی، ویدئو کلیپ، مستندهای تأمینی، گزارش 5، شمیم آدینه، تا آسمان و ویژه برنامه «سردار دل‎ها» به صورت ویژه به موضوع پرداخته است.

رادیو خراسان با بیش از 1600 دقیقه شامل 18 برنامه به مدت 1087 دقیقه و 69 ارتباط گزارشی با مراکز و 76 ارتباط گزارشی با رادیوهای سراسری و 2 ارتباط استودیوی و همچنین رادیو نما با 848 عکس که در کل برنامه‌ها 3234 نوبت پخش شده است و همچنین برنامه‌های ویژه خادم ولایت به مدت 255 دقیقه به تهیه‎کنندگی نادر افشار شامل بخش هایی چون گزارش ، بسته‌های صوتی (کلام رهبری و گفت‎وگوهای سردار سلیمانی) کارشناس (سردار رجب زاده فرمانده عملیات 5 نصر خراسان رضوی و جانشین پلیس راهور مشهد و نماینده ولی فقیه در قرارگاه ثامن الائمه سپاه پاسداران انقلاب) به مراسم تشییع سردار سلیمانی در مشهد مقدس پرداخته است و برنامه سردار پرافتخار به مدت 135 دقیقه به تهیه‎کنندگی محمد کمالی در این برنامه ترکیبی ساده به مدت 135 دقیقه که شامل بخش‎هایی چون گزارش، کارشناس (کارشناس، سردار یوسفعلی‎زاده مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان) ارتباط استودیو به استودیو با شبکه‌های رادیویی سلامت و جوان، بسته‌های صوتی متنوع و مداحی به موضوع استقبال از سردار سلیمانی (امروز که میزبان شهید سردار سلیمانی هستیم چه جمله‎ای بهش میگین ؟؟) پرداخته است.
برنامه رادیویی «سردار آسمانی» به مدت 120 دقیقه به تهیه‎کنندگی رضا سلیمانی شامل بخش هایی چون گزارش، کارشناس (هم‎رزمان سردار سلیمانی و کارشناس سیاسی) و بسته‌های صوتی متنوع (صدای هم‎رزمان سردار سلیمانی، صدای سردار سلیمانی و مقام معظم رهبری و مداحی) به موضوع اهداف دشمنان از شهادت سردار سلیمانی و همراهان و تبعات این اتفاق پرداخته شد.

رادیو سراسری زیارت با تولید و پخش 630 دقیقه برنامه با عنوان بدرقه تا بهشت و سردار دل‎ها به پوشش کامل مراسم استقبال و تشییع پیکر شهدای مقاومت پرداختند.

تلاش‎های رادیوهای برون‎مرزی خراسان رضوی نیز به شرح زیر اعلام شد:

رادیو دری، با تولید و پخش 1280 دقیقه برنامه با عناوین عشق بدون مرز و سردار دل‎ها و ویژه برنامه‌های مختلف دیگر با حضور 30 کارشناس و 300 خبر به پوشش این مراسم پرداخت.

رادیو تاجیکی با 265 دقیقه برنامه شامل 22 نماهنگ و ویدئو، 6 تصویر، 10 گالری عکس، 2 گزارش ویژه، 4 اینفوگرافی و همچنین ویژه برنامه‌های 25 دقیقه ای به نام سردار کرار به بیان سخنان خود سردار درباره نقش خون شهدا در تقویت و قدرت جبهه مقاومت اسلامی‌پرداخته است. همچنین در بخش خبر رادیو تاجیکی 245 دقیقه در دو شیفت صبحگاهی و شامگاهی و 20 دقیقه گزارش ویژه تهیه و پخش شده است.

رادیو ازبکی با 56 خبر و تفسیر، 18 ویدئو به مدت 35 دقیقه و 15 گالری با 200 عکس به پوشش مراسم ویژه شهدای مقاومت پرداخت.

معاونت خبر این مرکز نیز در سایت خبرگزاری خود با 55 خبر، 32 خبر مکتوب، 7 فیلم خبری و 100 عکس خبری مراسم تشییع سردار دل‎ها را پوشش داد. همچنین کانال خبرگزاری با 22 خبر، 44 فیلم و 35 عکس به این موضوع پرداخت. در بخش گزارش تصویری و رادیویی خبرگزاری هم 24 بسته به مدت 92 دقیقه در بخش تلویزیونی و 15 مورد به مدت 38 دقیقه ارسال شد. سایت باشگاه خبرنگاران جوان با 36 خبر، 6 فیلم خبری و 81 عکس این مراسم را پوشش داد. همچنین کانال باشگاه با 47 خبر، 61 عکس و 26 فیلم به موضوع تشییع پیکر پاک سردار شهید سلیمانی و همرزمانش در مشهد پرداخت.

فضای مجازی این مرکز نیز، با بیش از 1750 آیتم، در قالب‎های گوناگون خبر، نماهنگ، کلیپ، فیلم کوتاه، گیف و... در فضای مجازی بارگزاری شده است که از این تعداد بیش از 650 مورد ویدئو بوده است. در طول این مراسم، معاونت فضای مجازی صدا و سیمای مرکز خراسان نیز با استقرار عکاسان، تصویر برداران و گرافیست به تولید محتوی در این زمینه پرداخت.

واحد موسیقی صداوسیمای خراسان رضوی 3 قطعه موسیقی به نام‎های چراغ روشن، به خوانندگی محسن میرزازاده با محتوای ماندگار بودن نام و راه سردار، قطعه تویی سردار به خوانندگی‌هادی محمدیاری و آهنگسازی و تنظیم جواد فرزانه و قطعه مالک رهبر به خوانندگی و شاعری محب کارگر با موضوع رشادت‎ها و جایگاه سردار سلیمانی نزد رهبر معظم انقلاب تولید و پخش کرد.

امتیاز شما