امروز سه شنبه  ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

«دختربچه گریان مکزیک» میهمان پرس تی وی

مشاهده ۲۹۷
۱۳۹۸/۱۰/۲۱- ۱۴:۵۲

شبکه پرس تی وی، باهدف نقد سیاست‎های مهاجرتی ترامپ به بررسی عکس تکان‎دهنده «دختربچه گریان مکزیک» در قالب برنامه «عکس‎های تکان دهنده» (Pictures that shake the world) می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی کیانوش الطافی به نقد و بررسی تصویر یکی از کودکان مهاجر به آمریکا در زمان بازرسی مادرش می‎پردازد و «سیاست تحمل صفر» در دولت ترامپ را که شامل برخورد قضایی با همه مهاجران غیرقانونی و جدا کردن کودکان والدین مهاجر از آن‎هاست، بررسی می‎کند.
این برنامه ضمن اشاره به تعطیلی‌های مکرر دولت آمریکا به دلیل مسئله مهاجرت، گروکشی‌های سیاسی مرتبط با آن و توافق نکردن احزاب بر سر طرح بودجه سالیانه این موضوع به گفت‎وگو درخصوص این عکس دلخراش که به‌‎همت جان مور ثبت شده و به نماد سیاست تحمل صفر ترامپ تبدیل شده است، می‎پردازد.
زمانی که مأموران مرزی، بازرسی بدنی مادر این دختربچه را آغاز می‌کنند، او شروع به جیغ زدن و بی تابی می‌کند و هیچ چیز جز بودن کنار مادرش او را آرام نمی‌کند که در این شرایط، عکسی دلخراش به ثبت می‎رسد که انتقادات بسیاری را علیه سیاست‌های ضدمهاجرتی ترامپ به دنبال داشته است.

این برنامه یکشنبه ساعت 14 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.

امتیاز شما