امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

تلاش رسانه ملی برای معرفی و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و اقلیمی ایران

مشاهده ۴۴۶
۱۳۹۸/۱۰/۲۳- ۱۵:۴۴

قائم مقام رئیس رسانه ملی در چهل و پنجمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با اشاره به ظرفیت شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی برای تولیدات فرهنگی و گردشگری کشور بر آمادگی رسانه ملی در تولیدات رسانه‌ای در فضای گردشگری و سفر تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حجت السلام والمسلمین موسوی مقدم قائم مقام رئیس رسانه ملی  در چهل و پنجمین جلسه ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر که به میزبانی سازمان صداوسیما با حضور ولی تیموری معاون گردشگری کشور و اعضای ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر برگزارشد، گفت: تنوعی که در کشور ما در زمینه زبان، فرهنگ، آداب و رسوم و حتی پوشش دیده می‌شود زمینه مناسبی را برای پرداختن در فضای رسانه‌ای فراهم کرده‌است و این فرصت برای ما اهمیت دارد.

وی افزود: خوشبختانه رسانه ملی متناسب با ظرفیت فرهنگی و گردشگری کشور تولیداتی را عرضه کرده است و شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی با تمرکز بر موضوعات کردشگری آثاری را تولید کرده‌اند که در خدمت معرفی ظرفیت‌های منطقه بوده‌اند.

قائم مقام رئیس رسانه ملی اظهار کرد: معرفی و شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و اقلیمی ایران می‌تواند به معرفی ویژگی‌های ناشناخته منطقه و توانمندی‌های آن برای جذب  مسافران داخلی و خارجی منجر شود و تلاش رسانه ملی در این سال‌ها تولیداتی مبتنی بر معرفی این توانمندی‌ها بوده‌‌است.

موسوی مقدم با تأکید بر ظرفیت برنامه‌‌سازی در معاونت استان‌ها بیان کرد: مأموریت ملی و بین‌المللی شبکه‌های استانی معرفی ظرفیت‌های گردشگری است. وی افزود: باید درتوزیع و پخش برنامه‌ها دقت شود تا همه استان‌ها از مقبولیت یکسان نزد مخاطبان برخوردار باشند و ظرفیت‌های فرهنگی و بومی آن در سراسرکشور در معرض دید و تماشای مسافران قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت موسیقیایی رسانه ملی گفت: عمده مراکز مسافرتی می توانند با استفاده از رادیو آوا و نوا که بخشی از فرهنگ ایران را بازنمایی می‌کند، نیاز موسیقیایی مسافران را تأمین کنند.

به گفته قائم مقام رئیس رسانه ملی بسته‌های تولیدی معاونت امور استان‌ها بهترین نمونه برای مصرف رسانه‌ای گردشگران خواهد بود و امیدواریم با همکاری بخش‌های مرتبط با سفر و گردشگری این بسته‌های فرهنگی در اختیار مسافران قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام موسوی مقدم مستند را یکی از بهترین گونه‌های برنامه‌‌سازی برای معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران دانست و گفت: تولید مستند مهمترین اولویت ما برای تبلیغ جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری ایران است و رسانه ملی در صورت همکاری دستگاه‌های مرتبط، آمادگی تولیدات بیشتر در این زمینه را دارد.

وی در پایان با تأکید بر ضرورت سرمایه‌گذاری رسانه‌ای در امر گردشگری بیان کرد: همکاری نهادهای مرتبط با سفر و گردشگری مانند دفاتر گردشگری و بیمه با رسانه ملی، بار آگاهی بخشی در میان مردم را افزایش داده و تجربه ثابت کرده که سرمایه گذاری در آموزش و تبلیغات به مراتب مؤثرتر از پرداختن هزینه‌های مربوط به تصادفات و بیمه است.

ولی تیموری رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در این نشست گفت: با توجه به جاذبه‌های گردشگری در فصل زمستان می‌توان فصل پر رونق گردشگری‌ای را پیش رو داشت. 

وی افزود: گردشگری نیاز مردم است و نه تنها می‌توان آن را در ابعاد اقتصادی بررسی کرد بلکه  نگاه فرهنگی به آن نیز اهمیت دارد که این مسئولیت بیشتر بر دوش صداوسیماست.

تیموری توضیح داد: نگاه ما به موضوع گردشگری نگاه کلان فرهنگی کشور است و برنامه‌های تلویزیونی می‌تواند این نگاه را گسترش دهد. معرفی مکان گردشگری به واسطه برنامه‌های رسانه ملی برای مردم مهم است اما همچنان می تواند به عنوان یک بازوی قدرتمند در خدمت  اقتصاد کشور باشد.

گفتنی است ستاد مرکزی خدمات سفراز ۲۲ دستگاه اجرایی و نهاد موثردر حوزه سفر و گردشگری تشکیل شده‌است و براساس مصوبه دولت و هیئت وزیران این ستاد جایگاه قانونی خود را پیدا کرده است و به شکل مستمر فعالیت می‌کند.

امتیاز شما