امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
«مجله حقوقی» از شبکه سحر
«مجله حقوقی» از شبکه سحر

رفتار نامتعارف سفیر انگلیس در تهران و منطق حقوقی برخورد با او

مشاهده ۲۴۲
۱۳۹۸/۱۰/۲۴- ۱۵:۱۷
تعداد بازدید:242

رفتار نامتعارف و هنجارشکنانه سفیر انگلیس در تهران و حضور در میان آشوبگران از منظر حقوق بین‎الملل در «مجله حقوقی» از کانال آذری شبکه سحر بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، «رابرت مک ایر» سفیر انگلیس در تهران به‎علت رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی در تهران بازداشت و به نماینده وزارت خارجه تحویل شد.
این در حالی است که در قوانین و مقررات ملل متحد حضور دیپلمات ها و سفرای یک کشور خارجی در تجمعات هنجارشکنانه و خلاف قوانین کشور میزبان ممنوع است. علاوه بر این پنهان کاری و معرفی نکردن هویت خود به عنوان سفیر انگلیس در برخورد با عوامل نیروی انتظامی مشکل حقوقی دیگری است که باید به آن رسیدگی شود. دکتر افشین زرگر استاد دانشگاه حقوق بین الملل در استودیوی برنامه از تهران و زرتشت علیزاده کارشناس روابط بین‎الملل در باکو به صورت تلفنی به بیان نقطه نظرات خود در این‎باره می‌پردازند. در بخشی دیگر از برنامه گزیده‎ای از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص جایگاه و نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مبارزه با تروریسم و چشم‎انداز آینده جبهه مقاومت پخش می‌شود. «مجله حقوقی» سه‎شنبه 24 دی، ساعت 21، به وقت تهران با اجرای محمدرضا مهرافزا و تهیه‎کنندگی پناه نجف‎زاده، روی آنتن کانال آذری شبکه سحر می‎رود.

امتیاز شما