امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تعامل و همدلی بیشتر بین صداوسیما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس

مشاهده ۷۴۰
۱۳۹۸/۱۰/۲۵- ۱۰:۵۲

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس با حضور در صداوسیمای گلستان به منظور تعامل بیشتر این دو نهاد با مدیرکل صداوسیمای مرکز استان دیدار و گفت‎وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این دیدار مدیرکل صداوسیما ضمن عرض تسلیت برای شهادت سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و با گرامیداشت یاد و خاطره دلاورمردی‌های شهدای استان و تاکید بر ضرورت حفظ آثار دفاع مقدس و حفظ ارزش‎ها، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره از گذشته تاکنون با هجمه استکبار جهانی مواجه بوده است، اما کشوری که تجربه توطئه دشمنان در گذشته را دارد و شرایط فعلی خود را نیز درک می‌کند، قطعا می‌تواند آینده را به‌ خوبی پیش‌بینی و ترسیم کند و فریب مکر دشمنان را نخورد.
 منتظر حجت در ادامه بیان داشت: با توجه به حوادث اخیر و شهادت سردار رشید اسلام به دست دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی، روایات و کشف لایه‌های پنهان عرصه دفاع‌مقدس برای آشنایی نسل امروز و آیندگان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است چرا‌ که برای حفظ این تاریخ فرهنگ باید صحنه به صحنه جنگ هشت سال دفاع‌مقدس به‌صورت مکتوب جمع‌آوری شود تا در گذشت زمان دست‌خوش فراموشی نشود.
وی با بیان اینکه باید قدر جوان امروز را بدانیم، اذعان داشت: جوانان ما با الگوبرداری از جوانان دوران دفاع مقدس، با اخلاص و ایمان و بصیرت امروز در جبهه جهاد در عرصه‌های دفاعی و فرهنگی حضور دارند و امروز ادبیات دفاع‌مقدس نیازمند تولیدات غنی در حوزه داستان و رمان همانند مستند سرداران شهید استان است تا با به نمایش گذاشتن فرهنگ شهادت و ایثار در قالب فیلم  این اثرگذاری در مخاطبان نسل جدید بیشتر شود.
مدیرکل صداوسیما در ادامه تبلیغ و نشر ارزش‎های دفاع مقدس و ایثار شهداء را از مهم‎ترین محورهای فعالیت رسانه ملی دانست و اظهار داشت: مستندات و تصاویر صحنه‌های دفاع هشت ساله ملت بزرگ ایران در برابر تجاوز دشمن، جزء ارزشمندترین گنجینه‌های تاریخی و فرهنگی این کشور هستند که باید در حفظ و نگهداریشان نهایت دقت صورت گیرد.
منتظر حجت با اشاره به ظرفیت‎های رسانه ملی از آمادگی صداوسیمای مرکز برای نشر ارزش‎های هشت سال دفاع مقدس خبر داد و افزود: شبکه استانی همواره برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی تلاش می‌کند.
در ادامه مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس با اشاره به شرایط خاص تاریخی امروز کشور، اظهار داشت: در این برهه زمانی که دشمن قصد برهم زدن نظام جمهوری اسلامی ایران و ضد ارزش کردن ارزش‎های انقلاب را دارد برای گذر از پیچ تاریخی، به بصیرت و روشنگری نیاز داریم و در این زمینه نقش صداوسیما بیش از گذشته مهم و اساسی است.
سردار ملک شاهکویی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‎های شبانه‎روزی مدیرکل صداوسیما و همکارانش مخصوصا در خصوص شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی در انعکاس این رویدار مهم و آگاهی بخشی به مردم و روشن‎سازی‌های توطئه دشمنان صداوسیما را از موثرترین کانال‎هایی دانست که می‎توان از طریق آنان از یادگاران دفاع مقدس تشکر کرد و نهایت استفاده را از رسانه ملی برای نشر ارزش‎های دفاع مقدس برد.
وی در پایان این دیدار با اشاره به اینکه دو نهاد صداوسیما و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همچون اعضای یک خانواده بوده و دارای اهداف مقدس و مشترک هستند، همکاری و هماهنگی متقابل را به‎منظور ارائه مستندات جنگ، ساخت مستند و دیگر زمینه‌ها خواستار شد.
در پایان این نشست تفاهم‎نامه حمایت از فعالیت‎های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی استان گلستان توسط طرفین امضاء شد.  

امتیاز شما