امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

پخش سخنرانی دبیرکل حزب‎الله لبنان از شبکه افق

مشاهده ۲۷۹
۱۳۹۸/۱۰/۲۵- ۱۲:۴۶

سخنرانی اخیر دبیرکل حزب الله لبنان، چهارشنبه 25 دی از شبکه افق پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دی ماه امسال، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی به مناسبت هفتمین روز شهادت سردار سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی، مطالب مهمی ایراد کرد. او گفت: پاسخ به جنایت آمریکا را نمی‎توان در یک عملیات خلاصه کرد و این راه ادامه دارد؛ تصمیم پاسخ دادن به آمریکا بیانگر شجاعت و شهامت بی‎نظیر ایران است. مشروح کامل این سخنرانی، چهارشنبه 25 دی، ساعت 20 روی آنتن شبکه افق سیما می‎رود.
از زندگی در خانواده لائیک تا ازدواج با شیعه اثنی عشری
پنجمین قسمت مستند «آفتابگردان» شامل ادامه گفت‎وگو با نیکی‌هارمان بانوی مسلمان هلندی است که بعد از پذیرش آیین اسلام و مذهب تشیع، نام خود را به فاطمه تغییر داد. او در خانواده‎ای لائیک به دنیا آمد ولی از همان کودکی به دنبال واقعیت بود و می دانست حقیقتی ناب در جهان وجود دارد و نمی‎توان بدون دین زندگی کرد. سرانجام توانست با بررسی‌هایی که داشت، دین اسلام را به عنوان آیین حق بشناسد و با کمال میل آن را بپذیرد. او بعد از ازدواج با مردی ایران، اکنون در کشورمان زندگی می‌کند؛ در این قسمت با همسر او نیز گفت وگو شده است. انسیه طبقی تهیه‎کنندگی و کارگردانی مجموعه مستند «آفتابگردان» را بر عهده دارد که پنجمین قسمت آن را می‎توانید چهارشنبه 25 دی ساعت 17:30 از شبکه افق ببینید.
غم لالایی‌های ام یاسین در «تصنیف های دمشق»
«تصنیف های دمشق» روایتی است از زندگی جاری در سوریه، کشوری که با وجود چندین سال جنگ داخلی و تجاوز گروهک‎های تروریستی و تکفیری، به حیات خود ادامه داده و محور مقاومت را حفظ کرده است. پنجمین قسمت این مجموعه «ام یاسین» نام دارد، داستان زنی سوری که جنگ داخلی را از نزدیک دیده و خاطرات تلخ زیادی از آن به یاد دارد. او از فرزندانش می‌گوید و افراد دیگری که حالا خیلی‌ها چشم انتظارشان هستند. منعم سعیدی، کارگردان مجموعه «تصنیف های دمشق» است که پنجمین قسمت آن را می توانید چهارشنبه 25 دی ساعت 21 از شبکه افق تماشا کنید. تکرار این مستند روز بعد ساعت 14 پخش می‎شود.
فعالان ضد جنگ از «تولد در زمین سوخته» می‌گویند
یکی از حقایق تلخ دنیای امروز این است که حکومت‎های استکباری و به ظاهر آن‎ها که مدافع صلح و آرامش هستند، خود عامل بزرگ‎ترین جنگ‎های تاریخ هم بوده‎اند. این مسئله در قرن بیستم و آغازین سال‎های قرن حاضر که شاهد جنگ طلبی‌های فراوان قدرت‎های جهانی بوده‎ایم بیشتر نمایان می‌شود به ویژه اینکه آن‎ها از سلاح‎های ممنوعه و کشتار جمعی هم به وفور استفاده کرده‎اند. مجموعه مستند «تولد در زمین سوخته» به استفاده حکومت‎های جنگ طلب از تسلیحات شیمیایی و همچنین گلوله‌های اورانیومی می‌پردازد و در پنجمین قسمت به طور مشخص با افرادی گفت‎وگو کرده است که فعالیت‎های ضد جنگ داشته و تمرکزشان بر تسلیحات شیمیایی و گلوله‌های اورانیومی‌بوده است. آن‎ها عنوان می‌کنند آثار مخرب استفاده از سلاح‎هایی که به ظاهر ساده اما دارای مواد پرتوزا هستند بر روی طبیعت و انسان‌ها آشکار شده، آن هم در جنگ‌هایی که طی یک دهه اخیر رخ داده‎اند در حالیکه قدرت‎های جهانی در همین سال‎ها همواره بر طبل دموکراسی و گسترش صلح کوبیده‎اند و حتی نبردهای خود را نیز با هدف توسعه همه جانبه صلح می‎دانند. «تولد در زمین سوخته» توسط وحید فرجی کارگردانی شده و ساعت 17 روز چهارشنبه 25 دی و تکرار آن ساعت 6 پنجشنبه از شبکه افق پخش می‌شود.

امتیاز شما