امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

توجه ویژه «دست فرمون» به فرهنگ رانندگی

مشاهده ۵۲۳
۱۳۹۸/۱۰/۲۸- ۰۸:۵۷

کارگردان برنامه «دست فرمون» گفت: در انتخاب نام این برنامه حتی دست فرمان هم استفاده نکردیم و از اصطلاح عامیانه فرمون که در گویش هم راحت‌تر است بهره بردیم تا مخاطبان در فضای صمیمی‌تر با ما ارتباط برقرار کنند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی به نقل از فارس، «مسعود صنم» کارگردان مسابقه «دست فرمون» درباره هدف از تولید چنین مسابقه‌ای گفت: بیش از هر چیز در ابتدا بحث معنوی برایمان مهم بود. در کشوری که سالیانه ۳۶ هزار کشته بر اثر تصادف‌های رانندگی داریم ضرورت ایجاب می‌کرد تا چنین برنامه‌ای بسازیم.

وی ادامه داد: به این فکر کردیم که فرهنگ رانندگی و خطرهای آن را می‌توانیم در قالب یک برنامه صمیمی‌ با مخاطب خود مطرح کنیم. در ادامه نیز هدفمان این است که هر شب با یک موضوع ساده درباره فرهنگ رانندگی صحبت کنیم.

صنم درباره عامیانه بودن نام این مسابقه نیز گفت: در انتخاب نام این برنامه حتی دست فرمان هم استفاده نکردیم و از اصطلاح عامیانه فرمون که در گویش هم راحت‌تر است بهره بردیم تا مخاطبان در فضای صمیمی‌تر با ما ارتباط برقرار کنند.

این کارگردان همچنین در همین زمینه بیان داشت: برای مثال درباره بین خطوط رانندگی کردن، تصادف، کودک، بوق زدن، پارک کردن در جاهایی که برای معلولین ایجاد اشکال می‌کند و ... موضوع هایی انتخاب کردیم که بسیار ساده است، اما همه ما به طور روزمره با آنها درگیر هستیم.

صنم درباره تولید ادامه این مسابقه نیز اظهار داشت: در همین زمینه صداوسیما از ما حمایت‌های لازم را داشته است و حتی به ما اجازه داده تا یک پیست اختصاصی برای برنامه بسازیم. آنقدر خودرو، رانندگی و همچنین فرهنگ رانندگی گسترده است که می‌توان در فصل‌های مختلف کارهای بسیاری را در این زمینه انجام داد و امیدواریم بتوانیم فصل‌های بعدی این مسابقه را نیز بسازیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های خود در این سالها نیز گفت: از سال ۸۱ در تلویزیون و فضای مجازی کار کردم. «ساعت ۲۵»، آپارات چی در فضای مجازی، تولید مستند ورزشی برای پرسپولیس و استقلال و ... از جمله کارهایم در این سالها بوده است.

مسابقه «دست فرمون» در سه شب از شبکه نسیم پخش می‌شود. محمود محمودی تهیه کننده، کامبیز دیرباز مجری و بهنام صفاریان کارشناس اتومبیلرانی این مسابقه هستند.

امتیاز شما