امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

نقد مقالات ضد ایرانی نشریات سعودی

مشاهده ۲۹۵
۱۳۹۸/۱۰/۳۰- ۱۶:۱۱

در برنامه این هفته «قلم رصاص» شبکه العالم، مقالات ضد ایرانی نشریات الشرق الاوسط و روزنامه الیوم عربستان سعودی، نقد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، حسین عبدالله، کارشناس سیاسی حاضر در استودیو و خالد الرواس، پژوهشگر سیاسی، میهمان ویدئویی برنامه «قلم رصاص»، افترا و دروغ های رایج نشریات سعودی بر علیه ایران را تشریح خواهند کرد.

در این برنامه اشاره خواهد شد که، روزنامه الشرق الاوسط عربستان سعودی در مقاله خود عنوان کرده که شکست داعش، یک تلاش بین المللی بوده و مطالبه اخراج آمریکایی‌ها از عراق از سوی ایران، زمینه سازی برای بازگشت داعش و امثال آن به این کشور است. همچنین روزنامه الیوم عربستان نیزاذعان کرده است؛ انتخاب ها در برابر حکومت ایران خیلی محدود شده و چاره ای جز دست برداشتن از معامله و سازش نیست، واضح است آن هم در شرایطی که به هیچکدام از صحبت های مسئولان ایران اعتمادی نیست.

حسین عبدالله در تحلیل مقالات این نشریات خواهد گفت؛ که همان کسانی که معتقد بودند ایران ضربه محکمی‌بر آمریکا وارد خواهد کرد، اینک ثبات فکری نداشته و تغییر نگرش داده اند و ایران را کشوری ضعیف قلمداد می‌کنند. وی می افزاید؛ سعودی‌ها و اماراتی‌ها ترامپ را فریب می دهند و جریان سازی می‌کنند که چرا ترامپ به ایران حمله نکرده است. همچنین تحلیل می‌شود که؛ آمریکا و ترامپ در همه زمینه‌های اقتصادی و فرهنگی و غیره به ایران حمله کرده است اما به دلیل نداشتن قدرت مقابله با ایران، از حمله نظامی صرف نظر کرده و پاسخ حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را نیز نتوانسته بدهد.

«قلم رصاص» امشب 30 دی، ساعت 21 به وقت تهران با اجرای جیهان عبدالنبی بدران، تهیه شده در دفتر العالم در بیروت، از آنتن این شبکه پخش می‌شود.

امتیاز شما