امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳

ضرورت حمایت از فعالیت های کمیته امداد

مشاهده ۳۲۰
۱۳۹۸/۱۱/۰۱- ۱۰:۰۷

امروز حمایت از کمیته امداد، حمایت و دفاع از امنیت ملی است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صفری در نشست جمعی از مدیران مراکز نیکوکاری شهرستان تبریز با تشریح ابعاد مختلف جنگ اقتصادی گفت: جامعه امروز ما بیش از هر زمان دیگر به بصیرت نیاز دارد و باید تمامی آحاد جامعه را با وضعیت روز کشور و جایگاه آن در منطقه و دنیا آشنا کرد تا بتوانند در این فضای نابرابر اقتصادی، فرهنگی و سیاسی، نقش و کارکردهای خود را برای گذر از این بحران و پیچ تاریخی ایفا کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با اشاره به طراحی‌های مختلف دشمن در تاثیرگذاری بر طبقات مختلف افزود: امروز نظام استکبار جهانی برای تحمیل اراده خود به کشور از طریق جنگ نرم و جنگ اقتصادی اقدام می‌کند و از تصرف بر خاک به تصرف بر فکر و ذهن تغییر جهت داده است.

وی به راهبردهای متعدد دشمن در مرحله میان مدت و جنگ شناختی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: تلاش برای اعتبارزدایی و از بین بردن مرکزیت فکری و رسانه‎ای انقلاب، استفاده گسترده از اخبار جعلی، تخریب چهره نظام و مسئولان، بحران‎سازی، اهریمن‎سازی و تحریک احساسات مردم از جمله راهبردهای متعدد آن‎ها در این مرحله است.

صفری در بخش دیگر سخنان خود به تقابل رسانه‎ای نابرابر دشمن پرداخت و گفت: جنگ امروز جنگی اقتصادی، روانی و رسانه‎ای یا همان جنگ هیبریدی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات ما در تغییر سبک زندگی ایرانی اسلامی و تغییر الگوی زندگی به سبک‎های غربی است افزود: اگر مساجد کارکرد و ماهیت اجتماعی خود را حفظ و تقویت کنند در مناطق و محلات بسیاری از مشکلات مردم به دست خود مردم حل می‎شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با تشکر از تعامل و همکاری مناسب کمیته امداد در خدمت به مردم که زمینه‎ساز تولیدات خوب در رسانه شده است تصریح کرد: فعالیت در حوزه‌هایی که به‎صورت مستقیم به مردم خدمت و به رفع مشکل محرومان کمک می‌کنند، فرصتی است که باید قدر آن را دانست و به آن افتخار کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان شرقی هم با قدردانی از زحمات مراکز نیکوکاری و خدمات صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی در مقابله و مبارزه با فقر گفت: فضای فعلی اقتصادی ایران در عرصه جهانی به رهبری آمریکا با ایران، مبارزه اقتصادی است و هدف از آن تحت فشار قرار دادن معیشت مردم علی‎الخصوص خانواده‌های آسیب‎پذیر است.

کلامی‌ با بیان نقش و کارکرد مراکز نیکوکاری در استان به عنوان بازوان کمیته امداد در فقرزدایی خاطر نشان کرد: این مراکز در سیاست‌گذاری و مدیریت فقر همچنین فعالیت‎های تخصصی در حوزه مسکن، اشتغال و درمان توانسته‎اند منشاء خدمات شایسته‎ای در استان باشند.

وی از مراکز نیکوکاری به عنوان اصلی‌ترین مراکز میدان‌جنگ اقتصادی و اصلی‎ترین عناصر جنگ اقتصادی نامبرد که در مبارزه با فقر و ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری به عنوان سربازان میدانی نقش‎آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد و مراکز نیکوکاری برای تداوم فعالیت‎های خود نیازمند تشویق خیران و حامیان و فرهنگ‎سازی و تبیین فضا هستند افزود: کارکرد خیریه‌ها، مراکز حمایتی، مراکز نیکوکاری و محسنین کمک به کلیت جامعه، نشاط شهر، عمران، آبادانی و فرهنگ شهر است و باید ابعاد مختلف کارکرد خیرین امداد توسط رسانه‌ها در جامعه تبیین شود.

در ادامه این نشست برخی مدیران مراکز نیکوکاری با بیان اقدامات و فعالیت‎های خود، از مسئولان رسانه ملی خواستند در فرهنگ‎سازی برای ایجاد مراکزی پویا، این نهادهای انقلابی را یاری کنند.

تصاویر

امتیاز شما