امروز جمعه  ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
«عکس‌های تکان‌دهنده» از قاب هیسپان تی وی:
«عکس‌های تکان‌دهنده» از قاب هیسپان تی وی:

فریاد کودک افغان در پی حمله‌ای انتحاری

مشاهده ۲۰۲
۱۳۹۸/۱۱/۰۱- ۱۵:۴۳
تعداد بازدید:202

پنجشنبه سوم بهمن در برنامه «عکس‌های تکان‌دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی، عکسی که به نمایش درمی‏‎آید و بررسی می‎شود، متعلق به دختری افغان است که در پی یک حمله انتحاری در روز عاشورا برخی از اعضای خانواده خود را از دست می‎دهد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‎های تاریخ را بررسی می‎کند، این بار به سراغ عکسی می‎رود که با دوربین مسعود حسینی یکی از عکاسان معروف افغان از کودکی گرفته شده که بعد از یک حمله انتحاری در روز عاشورای سال 1390 در کنار اجساد خانواده و دوستان خود فریاد می‎زند.
مسعود حسینی با این عکس توانست در سال 2012، جایزه معتبر پولیتزر را از آن خود کند. پدر وی در زمان اشغال افغانستان به‎دست شوروی سابق، دستگیر شد و او به همراه خانواده خود به ایران آمد و دوره دبیرستان را در ایران گذراند. مسعود حسینی بعد از حمله آمریکا به افغانستان به کابل رفت و از سال 2007 و به عنوان عکاس جنگ، همکاری خود را با خبرگزاری فرانسه آغاز کرد. دختربچه‌ای که در تصویر مشاهده می‌شود، ترانه اکبری نام دارد که از بهت کشته شدن اعضای خانواده‎اش فریاد می‎زند. لباس سبز ترانه اکبری را، خانواده‌اش برای او خریده بودند تا در مراسم عزاداری روز عاشورا بر تن کند. او در این عکس، از بهت مرگ برادر، اقوام و هم‌بازی‌هایش فریاد می‎زند.
«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس‎تی‌وی به تهیه‎کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15 ، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‌رود.

امتیاز شما