امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

نگاهی بر جایگاه ایران در باشگاه فضایی

مشاهده ۳۶۶
۱۳۹۸/۱۱/۰۵- ۰۹:۲۶

برنامه «کنکاش» شنبه 5 بهمن( 25 ژانویه 2020 ) با موضوع بررسی دستاوردهای علمی ایران در صنعت فضایی از شبکه جهانی جام‎جم پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، جمهوری اسلامی ایران مدت‎ها است که در علوم مرتبط با صنعت هوا فضا، تحقیق و تفحص کرده است و علاوه بر ساخت ماهوارهای مختلف، در بخش انتقال آن‎ها به مدارهای فضایی هم اقدام می‌کند.

اخیرا نیز ماهواره ظفر توسط اساتید و دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ساخته و بریا پرتاپ به مدار مربوطه، تحویل سازمان فضایی کشور شده است.
بر همین اساس برنامه «کنکاش» از دکتر مهدی نصیری سروی ( استاد دانشگاه علم و صنعت و مدیر اسبق صنعت سامانه‌های فضایی صا ایران ) دعوت کرده تا در این خصوص و جایگاه ایران در میان کشورهای فعال در علوم فضایی با بینندگان برنامه گفت‎وگو کند.
ضمنا در بخش پنجره که با اجرای مریم هدیه‎لو همراه است مستندی از دستاوردهای کشور در زمینه‌های صنعت دفاعی علوم نانو و هوافضا پخش می‌شود.
همچنین بخشی از برنامه به تحلیل و گزارش راهپیمایی ضد آمریکایی مردم عراق در روز جمعه می‌پردازد.
«کنکاش» شنبه 5 بهمن (25 ژانویه 2020) به تهیه‎کنندگی فریدون ماهر، ساعت 20:30، به وقت تهران برابر با ساعت 18، به وقت اروپای مرکزی، 10:30 به وقت مرکز آمریکا و 4 به وقت سیدنی به صورت زنده از شبکه جهانی جام‎جم پخش می‌شود.

امتیاز شما