امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳

«گمگمه‌های برف» در رویای کاغذی ورق می‌خورد

مشاهده ۱۵۸
۱۳۹۸/۱۱/۰۵- ۱۱:۵۴

برنامه «رویای کاغذی» شنبه 5 بهمن، به معرفی و خوانش بخش‌هایی از رمان «گمگمه‌های برف» نوشته‌ حسن فرهنگ‌فر اختصاص دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در برنامه «رویای کاغذی» امروز، راضیه گردکاهد بخش‌هایی از کتاب «گمگمه‌های برف» به قلم حسن فرهنگ‌فر را می‌خواند.

در بخشی از کتاب «گمگمه‌های برف» چنین آمده‌است: صنوبر حرف‌هایی که راجع به پدرش می‌زدند، می‌شنید و نمی‌شنید. دلش می‌خواست فقط دایی بنشیند و از سیر تا پیاز، هر چه که درباره‌ پدرش می‌داند، تعریف کند. می‌خواست بداند آیا این را که زندایی می‌گوید حقیقت دارد؟ آیا پدر با دست‌های خود گلو زن دومش را آن‌قدر فشار داد تا خفه شود؟، اما دایی هرگز چیزی نمی‌گفت، نه این‌که خواسته باشد چیزی را پنهان کند، نه نمی‌خواست.

حسن فرهنگ‌فر، شاعر و نویسنده در سال ۱۳۳۰ در لاهیجان به دنیا آمد. پس از فارغ‌التحصیلی در مقطع کارشناسی رشته ادبیات از دانشگاه آذرآبادگان تبریز، به تدریس ادبیات در مدارس پرداخت. اولین کتاب او «دلواپس کَهَرم» در سال ۱۳۸۲ منتشر شد که در جشنواره ادبی استاد محمد معین در رشت عنوان بهترین کتاب را به خود اختصاص داد و در جشنواره جایزه ادبی اصفهان سال ۱۳۸۳، نامزد دریافت جایزه شد.

برنامه «رویای کاغذ» هر شب ساعت ۲۳:۴۵ با اجرای راضیه گردکاهد، تهیه‌کنندگی الهه بیات و نویسندگی مریم بیانی از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

امتیاز شما