امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
اولین همکاری معاونت فضای مجازی و شبکه جهانی جام جم به بار نشست
اولین همکاری معاونت فضای مجازی و شبکه جهانی جام جم به بار نشست

آغاز پخش تعاملی برنامه «فرزندان ایران» از جام‌جم

مشاهده ۶۰۷
۱۳۹۸/۱۱/۰۵- ۲۰:۳۳
تعداد بازدید:607

آیین رونمایی از برنامه «فرزندان ایران» با حضور محمد شریف خانی، معاون فضای مجازی و حسن ملکی، مدیر شبکه جام جم امروز شنبه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به این ترتیب از امروز کودکان ایرانی مقیم خارج از کشور، می‌توانند برنامه «فرزندان ایران» را که با اجرای ملیکا زارعی (خاله شادونه) روی آنتن شبکه جام جم می‌رود، در قالب تلویزیون تعاملی (VOD) دریافت کنند.

محمد شریف خانی، مدیر معاونت فضای مجازی با اشاره به راه‌اندازی سری جدید برنامه «فرزندان ایران» گفت: مهمترین مزیت این برنامه ارائه محتواهای مناسب برای کودکان ایرانی مقیم خارج است که آن‌ها را بیش از پیش با فرهنگ بومی و منطقه‌ای ایران آشنا می‌کند.

وی افزود: امیدواریم این برنامه موقعیت تازه‌ای را برای این کودکان در فضای مجازی پدید آورد تا آن‌ها ضمن یادگیری زبان فارسی با داشته‌‌های ملی و میهنی‌شان آشنا شوند.

شریف‌خانی استفاده کودکان از فضای مجازی را فرصتی برای فراهم آوردن محتواهای مناسب دانست و تأکید کرد: ما با نسلی روبرو هستیم که بخش مهمی از سرگرمی‌هایش را از فضای مجازی می‌گیرد. ما هم به دلیل این علاقه‌مندی محتواهای مناسب را در اختیار آن‌ها می‌گذاریم.

معاون فضای مجازی رسانه ملی در ادامه با اشاره به اهمیت سرویس ویدیوهای درخواستی (VOD) در دنیای تعاملی امروز متذکر شد: این خدمات از طریق IPTV ارائه می‌شود و این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا برنامه‌های مورد علاقه‌شان را از شبکه‌های تلویزیونی رسانه ملی دریافت کنند.

به گفته شریف‌خانی، از این پس مخاطبان کودک شبکه جهانی جام جم می‌توانند برنامه «فرزندان ایران» را هر زمانی که مایل باشند، به سرعت بر روی تلویزیون یا رایانه شخصی خود اجرا کنند. این خدمت به آن‌ها این امکان را می‌دهد که این برنامه‌ را در زمان پخش سراسری‌‌اش هم مشاهده کنند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سواد رسانه‌ای در تولید این برنامه گفت: بحث سواد رسانه‌ای در تولید این برنامه بسیار اهمیت دارد. کودکان جزو آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و در فضای مجازی با فرصت و تهدیدهایی روبرو می‌شوند. این برنامه فرصت خوبی است تا ما با تکیه بر ظرفیت‌های فضای مجازی مفاهیم مورد نظر را در اختیار بچه‌ها بگذاریم و موجب ارتقای سواد رسانه‌ای آن‌ها شویم.

در پایان معاون فضای مجازی اظهار کرد این برنامه سرآغاز همکاری و تعامل بیشتر معاونت فضای مجازی با معاونت سیما باشد.

در ادامه این مراسم حسن ملکی، مدیر شبکه جهانی جام جم گفت: امروز ما اینجا جمع شده‌ایم تا شکل جدیدی از همکاری و تعامل با فضای مجازی را تجربه کنیم. خوشحال هستیم که همکاری جدیدی با معاونت فضای مجازی شکل گرفته ‌است و امیدوارم این همکاری آثار و برکات خوبی برای ما داشته باشد.

وی افزود: موضوعات مرتبط با کودک و نوجوان همان اندازه برای کشور ما مهم است که برای شبکه جام جم و در این میان تمرکز ما بر کودکان فارسی زبان مقیم خارج از کشور و آموزش و پرورش آنهاست که این شبکه می‌تواند سهمی در آن داشته باشد.

ملکی با اشاره به اهمیت تولید برنامه‌ای با محتوای «فرزندان ایران» متذکر شد: این برنامه در گام اول با نگاه سرگرم‌سازی تولید شده‌ است و در کنار آن وجوه آموزشی‌اش هم برای ما اهمیت دارد.

وی عنوان کرد: وظیفه ما این است که به بچه‌هایی خدمت کنیم که ساکن نقاط مختلف جهان هستند و به زبان فارسی صحبت می‌کنند. تلاش ما این است که کودکان خارج از کشور در کنار فضای مفرح با زبان فارسی که زبان مادری آنهاست، بیشتر آشنا شوند و از طرفی با جاذبه‌های دیدنی ایران که وطن‌شان است، آشنا شوند.

 مدیر شبکه جهانی جام جم در پایان با تشکر از این تعامل دوطرفه میان معاونت فضای مجازی و شبکه جام جم بیان کرد: این همکاری آغازی است برای تولیدات بیشتر و از تهیه‌کننده و مجری برنامه درخواست می‌کنم که فضای سرگرم‌کننده و شادی را برای بچه‌ها فراهم کنند تا غم دوری از کشور برای آن‌ها جبران شود.

در پایان این مراسم با حضور محمد و امیر حسین اسماعیلی، فرزندان رضا اسماعیلی اولین شهید فاطمیون مدافع حرم و خدیجه جبلی، فرزند محمدرضا جبلی، شهید مدافع حرم کیک برنامه بریده شد و با اهدای هدیه از آنان قدردانی شد.

 

 

تصاویر

امتیاز شما