امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

امضای تفاهم‌نامه توسعه زیرساخت‎های فنی میان صداوسیما و استانداری بوشهر

مشاهده ۵۰۴
۱۳۹۸/۱۱/۰۶- ۱۵:۴۰

با تأمین زیرساخت‌های رسانه ملی تأثیر رسانه‌ای صداوسیمای مرکز بوشهر در بعد فرامرزی و در حوزه خلیج فارس دوچندان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، تفاهم‌نامه توسعه زیرساخت‎های فنی میان صداوسیما و استانداری بوشهر امضا شد.
بر اساس این تفاهم‌نامه که امروز به امضای معاون توسعه و فناوری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و استاندار بوشهر رسید؛ در مدت سه سال خرید یک واحد سیار تلویزیونی6 دوربینی HD پوشش صددرصدی دیجیتال استان با تأمین فرستنده‌های متوسط و کم‌قدرت، سیگنال‌رسانی حوزه ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای شبکه استانی، تأمین سرورهای مجازی‌سازی خدمات سازمانی و بازسازی زیرساخت‌های ساختمان و تأسیسات ایستگاه پرقدرت رادیویی محقق می‌شود.   
استاندار بوشهر در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه که ۵۰ درصد تعهد را رسانه ملی و ۵۰ درصد را استانداری بوشهر محقق می‌کنند، زیرساخت‌های فنی رسانه ملی در استان توسعه می‌یابد و ضمن پوشش صددرصدی صدا و تصویر، یک شبکه سیار در اختیار صداوسیمای مرکز بوشهر قرار می‌گیرد.
عبدالکریم گراوند با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های چشمگیر استان بوشهر و نقش تأثیرگذار در اقتصاد ملی و مرز مشترک با خلیج فارس افزود: با تأمین زیرساخت‌های رسانه ملی تأثیر رسانه‌ای صداوسیمای مرکز بوشهر در بعد فرامرزی و در حوزه خلیج فارس دوچندان می‌شود.
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی هم موقعیت استان بوشهر را در هم‎جواری با خلیج‎فارس و کشورهای حاشیه جنوبی این آبراه مهم، قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: استان بوشهر از نظر اقتصادی و فرهنگی از جایگاه ممتازی در کشور برخوردار است و برای ارتقای وضعیت موجود باید زیرساخت‌های رسانه‌ای تقویت شود.
رضا علیدادی افزود: تفاهم‌نامه مشترک رسانه ملی و استانداری بوشهر به مدت سه سال اجرا می‌شود و بر اساس آن در این مدت پوشش تلویزیونی رسانه در دو بستر دیجیتال صددرصدی می‌شود و با تأمین یک واحد سیار تلویزیونی رویدادهای مهم استان در شرایط خاص به سرعت و دقت بیشتر منعکس می‌شود.
وی با اشاره به این‌که حلقه‌ها و زنجیره‌های زیرساختی سازمان گسترده و پیچیده است، گفت: صداوسیمای مرکز بوشهر از نظر زیرساختی وضعیت خوبی دارد و از تیم رسانه‌ای فنی، حرفه‌ای، جوان و بااستعداد برخوردار است.
علیدادی در خصوص تأمین زیرساخت‌های کلان رسانه ملی هم گفت: طبق برنامه مدون پنج ساله، این زیرساخت‌ها با وجود کمبودهای مالی در حال توسعه است و بخشی از آن‌ها در آینده  نزدیک بهره‌برداری می‌شود.

تصاویر

امتیاز شما