امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

هیسپان تی وی و نمایش درد و رنج مردم جنگ‌زده سوری

مشاهده ۲۸۶
۱۳۹۸/۱۱/۰۸- ۱۴:۰۰

مجموعه مستند «ازمیر، بازار انسان‌ها» با هدف پرداختن به وضعیت زندگی مردم جنگ‌زده و آواره سوری و تلاش آن‌ها برای فرار از جنگ و رسیدن به زندگی بهتر، روی آنتن شبکه اسپانیایی‌زبان هیسپان تی وی می‎رود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این مستند درباره مردم جنگ‌زده سوری است که برای فرار از جنگ راهی کشورهای دیگر می‌شوند و نشان می‎دهد که این مردم در آرزوی رسیدن به آرامش و رهایی از بدبختی و جنگ و نیروهای داعشی، دچار چه مصیبت‎هایی می‌شوند.

ترکیه یکی از کشورهایی است که این افراد به آنجا پناه می‎آورند تا بتوانند از آنجا به اروپا برسند. در این مستند می‌بینیم که پناهندگان از سختی‌های زندگی در ترکیه و از طرفی دیگر مشکلاتی که برای مهاجرت متحمل می‌شوند، می‌گویند و اینکه در این راه و از روی ناچاری مجبورند به قاچاقچیان اعتماد کنند و در نهایت ته‌مانده دارایی خود را نیز از دست می‎دهند.
مستند «ازمیر، بازار انسان‌ها» نشان می‎دهد که چگونه ازمیر ترکیه تبدیل به مکانی برای قاچاق انسان‌ها و پناهندگان شده است. بیشتر مشتریان این قاچاقچیان سوری‌ها، عراقی‌ها و افغانی‌ها هستند و هر قیمتی و هر میزانی را که بخواهند برای خروج این پناهندگان طلب می‌کنند و حتی بسیاری از این افراد در مسیر رسیدن به اروپا جان خود را از دست می‎دهند.
مستند «ازمیر، بازار انسان‌ها» چهارشنبه نهم بهمن، ساعات 7:30، 14:30، 20:30 و دوشنبه 1:30 برای مخاطبان اسپانیایی‌زبان شبکه هیسپان تی وی پخش می‎شود.

امتیاز شما