امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

روایت جلال از روزهای انقلابی تبریز

مشاهده ۳۷۵
۱۳۹۸/۱۱/۱۰- ۱۱:۰۵

مجموعه تلویزیونی«جلال» تولید سیمای مرکز آذربایجان شرقی، به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از شبکه یک سیما تقدیم مخاطبان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مدیرکل صدا‌وسیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: مجموعه تلویزیونی«جلال»، قیام مردم آذربایجان شرقی در فاصله سال‌های 1338 تا 29 بهمن 1356 را در قالب درام اجتماعی 15 قسمتی روایت می‌کند. این مجموعه ضمن مرور اتفاقات دوران ستمشاهی، به مبارزاتی که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی‌شده، نیز می‌پردازد.

صفری تصریح کرد: این پروژه از سنگین‌ترین پروژه‌های صد‌وسیمای مرکز آذربایجان شرقی است که کار تولید آن از مهرماه سال 1397 به کارگردانی حسن نجفی و تهیه‌کنندگی مهدی کریمی در روستای دارانداش از توابع شهرستان مرند شروع و در اسفندماه همان سال کار تصویربرداری به پایان رسید و همزمان بعد از اتمام تصویربرداری کار صداگذاری ، تدوین و آماده سازی این سریال آغاز و در مرداد 98 در نوبت پخش شبکه‌های سراسری قرار گرفت.

وی افزود: امیر حسین ثروتمند نویسنده، حمید مهرافروز مدیر تصویربرداری، سالار حیدرنژاد تدوینگر، اصغر آبگون و حسن سلمانی صدابردار و مجید اسکندری چهره پرداز این مجموعه هستند. حمیرا ریاضی، عمار تفتی، هادی افتخارزاده، مهران رجبی، رضا آبپاک، ثنا پورسعیدی، کامیار شکیبائی، فاطمه شکری، حامد منافی و هاشم چاوشی  از جمله نقش آفرینان سریال «جلال» در کنار ۲۰۰ بازیگر بومی و بیش از 500 هنرور هستند.

به گفته مدیرکل شبکه سهند تصویربرداری در بیش از 200 لوکیشین مختلف با 450 سکانس، از ویژگی‌هایی است که این سریال را از مجموعه‌های دیگر متمایز کرده است.

وی در پایان در خصوص زمان پخش دقیق این سریال نیز افزود: مجموعه تلویزیونی «جلال» از 12 بهمن ماه در کنداکتور پخش شبکه اول سیما قرار می‌گیرد و پخش آن تا 29 بهمن همزمان با سالروز  قیام تاریخی مردم غیور تبریز به مناسبت چهلمین روز شهادت شهدای قم ادامه خواهد داشت.

 

تصاویر

امتیاز شما