امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
فجر 41
فجر 41

چهل و یکمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی

مشاهده ۲۶۱
۱۳۹۸/۱۱/۱۲- ۱۲:۲۳
تعداد بازدید:261

صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی به منظور برگزاری هرچه باشکوهتر چهل ویکمین سال پیروزی قیام شکوهمند ملت مومن و انقلابی ایران برنامه‌های مختلفی تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای مرکز آذربایجان شرقی در کنار برنامه‌های روتین «سحرلر»، «تبریزیم» ، «خانواده» و «نازبالالار» که به صورت ویژه به روی آنتن می‌روند، برنامه‌های خاصی برای دهه فجر تدارک دیده است.

تولید سریال 15 قسمتی جلال در مرکز آذربایجان شرقی و آغاز پخش آن از 11 بهمن در شبکه اول سیما، دعوت از فرمانداران شهرستان‌های استان در برنامه صبحگاهی«سحرلر» و بررسی عملکرد آنها در شهرستان‌ها در یک سال گذشته، برنامه زنده شبانه «ایران» از 12 بهمن، جنگ «فجر 98» در دو قسمت، برنامه «انقلابیمیز» در 10 قسمت، برنامه «دستاورد» در 20 قسمت و ویژه برنامه«کندیمیز» با موضوع بررسی عملکردهای سازمان‌های اجرایی در روستاها، از جمله برنامه‌های شاخص معاونت سیمای آذربایجان شرقی برای دهه فجر است.

همچنین پخش سریال‌های تلویزیونی«آنام»، «قصه‌های تبیان» و «کلید گم‌شده»، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی مرتبط با حال و هوای ایام، پخش مستندهای تلویزیونی«در برابر طوفان»، «پارلمان»، «آفرینش»، «دیوارها شهادت می‌دهند» و مستند ویژه «انقلاب اسلامی»، مرور خاطرات، سرودها و شعارهای انقلابی و بازخوانی زندگی‌نامه شهدای انقلاب، گزارش از شهرستان‌ها ، پوشش مراسم سالگرد بازگشت حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی و به صدا درآمدن زنگ انقلاب، پخش روز شمار انقلاب، معرفی  دستاوردها و خدمات انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف و ... از دیگر برنامه‌های سیمای مرکز در این ایام است.

رادیوی آذربایجان شرقی هم ویژه برنامه‌هایی را برای ایام الله دهه فجر در نظر گرفته‌است.

ویژه برنامه‌های«صدای انقلاب» با موضوع دهه فجر در شهرستان‌ها با حضور فرمانداران و پخش سرودهای انقلابی و گزارش مردمی‌برای انعکاس مراسم‌های ایام دهه فجر،«پیام انقلاب نوای انقلاب» اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و مقام رهبری و ارتباط با مدیران کل ادارات برای تبیین دستاوردهای انقلاب، « پارلاق اولدوزلار» ویژه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، پخش برنامه«محفل انقلاب» 12، 22 و 29 بهمن، همچنین ویژه برنامه 22 بهمن به صورت زنده همراه با راهپیمایی 22 بهمن از جمله تمهیدات صدای مرکز آذربایجان شرقی در این ایام است.

گفتنی است رادیو برون­مرزی تبریز همزمان با فرارسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، با تدارک ویژه‌برنامه‌هایی چهل ویکمین سالروز پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرد. برنامه‌های «ایلن سنه چای دئمیشم»، « انقلابمیز، «چراغ، « سلام دینله ییجی»، «ققنوس»، «ایران بازاری»، «دونیا اوتن هفته ده»، « قاراباغ اسلام تورپاغی»، «سیزه سلام»، « آچیق سوز»، «ساچلان شعاعلار»، «پنجره»، «داهی لر»، « ققنوس»، «اسلام غنچه لری» و ... از جمله برنامه‌های رادیو برون مرزی تبریز برای مخاطبان آذری زبان این رادیو در جمهوری آذربایجان و منطقه قفقاز است.

پوشش خبری برنامه‌های تبریز و شهرستان‌ها، تهیه گزارش از مراسم یوم ا... 22 بهمن، گزارش خبری از زنگ انقلاب و لحظه تاریخی ورود حضرت امام به میهن اسلامی، تهیه گزارش از پیشرفت‌های روستایی، تهیه گزارش از قیام تاریخی 29 بهمن تبریز با محور ولایتمداری مردم تبریز، گزارش از طرح‌­های عمرانی در استان، پخش مصاحبه‌های مردمی در موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و... از اهم برنامه‌های پیش بینی شده معاونت خبر مرکز شمرده می‌شود.

امتیاز شما