امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

برنامه «ایران» از تنگه شیرز تا جاذبه‌های آبی کهگیلویه‎وبویراحمد سفر می‌کند

مشاهده ۶۲۶
۱۳۹۸/۱۱/۱۲- ۱۶:۱۰

برنامه «ایران» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی وی، در این قسمت به جاذبه‌های طبیعی تنگه شیرز استان لرستان سر می‎زند و به معرفی بناهای تاریخی و جاذبه‌های آبی استان کهگیلویه‎وبویراحمد می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، شیما کاظمی‌ خبرنگار برنامه، به معرفی جاذبه‌های طبیعی کوهدشت از استان لرستان از جمله تنگه شیرز و غار پل خدا می‌پردازد.
تنگه شیرز هم بکر است و هم تماشایی. دیواره‌های شیاردار با طرح‌های عجیب و غریب‌شان حیرت‌انگیزند انتهای تنگه به غار پل خدا منتهی می‌شود. طول این غار ۱۵۰ متر است و رودخانه‌‌ای هم در وسط آن جریان دارد. آب رودخانه حسابی سرد است.
یکی دیگر از زیبایی‌های تنگه شیرز، مناره سنگی آن است که به شکل بسیار زیبایی، فرسایش و زلزله را نشان می‌دهد. در ادامه علی چیت‌سازیان از جاذبه‌های آبی استان کهگیلویه‌وبویراحمد از جمله آبشار یاسوج، آبشار تنگ تامرادی، تنگ گنجه‎ای، تنگ مهریان و دریاچه برم الوان گزارش می‎دهد.
استان کهگیلویه‎وبویر احمد با منظره‌های طبیعی جذاب، مملو از دریاچه‌های زیبا و آب‎های روان، قله‌های سر به فلک کشیده و دشت‎هایی فراخ است که «برنامه ایران» باهدف معرفی هرچه بهتر این عناصر گردشگری به معرفی آن‎ها می‌پردازد.
برنامه «ایران» به تهیه‌کنندگی محمدعلی قاسمی، روزهای یکشنبه، ساعت 7:30 به وقت تهران روی آنتن هیسپان تی وی می‎رود و در ساعات 12:30 و 16:30 همان روز بازپخش می‎شود.

امتیاز شما