امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

فجر انقلاب در صدا‌وسیمای خراسان رضوی

مشاهده ۲۹۷
۱۳۹۸/۱۱/۱۳- ۱۴:۵۲

صدا‌وسیمای خراسان رضوی با 131 برنامه، چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، صدا‌وسیمای خراسان رضوی با 131 برنامه به مدت 24400 دقیقه، چهل‌ویکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارد.

مستند گزارشی «طلوع انقلاب» به کارگرانی محمد مشیانی، با هدف انعکاس و بازخوانی برکات انقلاب در 8 برنامه 25 دقیقه‌ای در شهرستان‌های استان تولید می‌شود. فیلم سینمایی «الیزابت» که با مرور وقایع قبل از انقلاب و مبارزات سیاسی استان، به تهیه‌کنندگی و کارگردانی جواد علیزاده، مهمان خانه‌های گرم هم استانی‌های عزیز است. اعزام اکیپ‌های تولیدی مختلف به شهرستان‌های استان، نقش‌آفرینی هنرمندان بومی‌ و معرفی استعدادهای بی‌نظیر و خاص جوانان شهرستانی از  تمهیدات سیمای مرکز در این ایام است.

برنامه‌های «شب شرقی» «صبح خراسانی» 10 قسمت، «تا آسمان» 10 قسمت، «اشاره» 2 قسمت، پخش زنده راهپیمایی 22ب بهمن، «معرکه» 2 قسمت، ارتباط با شبکه‌های سراسری، مستندهای«کوچه‌های خورشید»، « آن روزها»، «خیابان انقلاب»، مردان «روح الله»، «در برابر طوفان» و ... از دیگر برنامه‌های سیمای خراسان رضوی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی است.

صدای خراسان رضوی نیز در ویژه برنامه«رادیو انقلاب» در 11 قسمت 90 دقیقه‌ای به نقش رهبری امام خمینی (ره)، آرمان‌هایی که انقلاب بر مبنای آن شکل گرفته و موفقیت‌های نظام و دستاوردهای آن می‌پردازد. برنامه رادیویی«روز انقلاب» به مدت 240 دقیقه به مقایسه انقلاب اسلامی‌ با سایر انقلاب‌های جهان، جنبش‌های آزادی بخش و ... اختصاص دارد.

مسابقه «گام به گام»، برنامه‌های «صبح بخیر شهرستانها»، نمایش «انقلاب»، «با نخبگان»، «موج بیداری»، «صدای ورزش»، «قرار انقلاب»، « عصر امام خمینی (ره)»، «گوشه‌هایی از تاریخ پهلوی»، « خراسان در انقلاب»، «شعر انقلاب، «تا انتها حضور»، «حدیث بیداری»، «قافیه‌های بهمن» ، «سلام آزادی»، «من انقلابی‌ام»، «پرسمان انقلاب»، «سال‌های خاکستری»، «شنیدنی‌های تاریخ انقلاب» و ... از دیگر برنامه‌های صدای خراسان رضوی به این مناسبت است.

همچنین برنامه‌های «صحن انقلاب» به مدت 55 دقیقه از 12 تا 22 بهمن، «خانه مهربانی» به مدت 120 دقیقه به تهیه‌کنندگی طیبه تناکی، «نشان به آن نشان» به مدت 30 دقیقه، «به وسعت آسمان» به مدت 90 دقیقه و «شبستان» به مدت55 دقیقه با محور بررسی نقش هنر متعهد در شکل‌گیری انقلاب و بالعکس تاثیر انقلاب در اتقای جایگاه هنر متعهد، از برنامه‌های رادیو زیارت برای دهه فجر است.

رادیو تاجیکی نیز با تولید 10 برنامه 15 دقیقه‌ای به نام «انفجار» به تهیه‌کنندگی مجید حاتم زاده، رادیو دری با تولید و پخش برنامه‌های «آرمان‌های انقلاب» در 10 قسمت 25 دقیقه‌ای، «بانگ آزادی» در 22 برنامه 10 دقیقه‌ای، «بچه‌های انقلاب» در 10 قسمت 15 دقیقه‌ای، «در مسیر انقلاب» در یک قسمت 180 دقیقه‌ای، «داستان‌های انقلاب» و «همراه خورشید» و رادیو ازبکی نیز با 10 برنامه 10 دقیقه‌ای به استقبال دهه فجر می‌روند.

 

امتیاز شما