امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

رنج کودکان جنگ‌زده بیافرا در قاب «عکس‌های تکان‎دهنده» هیسپان تی وی

مشاهده ۳۱۴
۱۳۹۸/۱۱/۱۵- ۱۳:۴۳

برنامه «عکس‎های تکان‎دهنده» (Fotos que sacuden al mundo) شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی در این قسمت، عکس‎های متعلق به کودکان بیافرا، منطقه‌ای در جنوب شرق نیجریه را که از قحطی جدی ناشی از جنگ‎های متمادی بین نیجریه و بیافرا رنج می‌بردند، را بررسی می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه که در هر قسمت یکی از ماندگارترین عکس‎های تاریخ را واکاوی می‎کند، این بار به سراغ عکسی می‎رود که باتلاش سر دان مک کالین (متولد 9 اکتبر 1935)، عکاس و خبرنگار انگلیسی که به عکاسی جنگ و نزاع‎های شهری مشهور است، می‌پردازد.
دان مک کالین با این عکس‎ها، توجه جهان را به مصیبت قحطی و فقر جلب کرده است. عکسی که او از بیافرا گرفته است کودکانی را نشان می‌دهد که در اثر کمبود پروتئین به بیماری ‌ای به نام کواشیورکورkwashiorkor مبتلا شده‌اند. او می‌گوید: من به چشم خود 900 بچه را در یک اردوگاه کاملا کثیفت دیدم که در اوج ناتوانی و فلاکت در انتظار مرگ بودند. با دیدن این صحنه‌ها همه علاقه‎ام به سربازهاى جنگی و عکس‌بردارى از لحظات جنگ را فراموش کردم. هنوز بعد از گذشت سال‎ها جامعه جهانى نمی‎تواند نقش خود را در جلوگیری از آسیب‎های جنگ برای کودکان ایفا کند.
همچنان کشورهای صنعتی نیز به فقر و سوء تغذیه کودکان ناشی از جنگ و قحطی در تمام جهان بی‎اعتنا هستند.
«عکس‎های تکان‎دهنده» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه کنندگی کیانوش الطافی است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‎رود.

امتیاز شما