امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

مروری بر زندگی و مرگ «هویدا»

مشاهده ۲۶۲
۱۳۹۸/۱۱/۱۶- ۱۲:۵۷

مستند «هویدا، زندگی و مرگ» از شبکه اسپانیایی زبان هیسپان تی‌وی ، بخشی از زندگی، مرگ و دوران نخست‌وزیری هویدا را روایت می‎کند.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «هویدا، زندگی و مرگ» به بررسی وضعیت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ایران در دوره محمدرضا پهلوی و ‌زندگی و مرگ هویدا می‌پردازد.
سیزده سال بعد از مشروطه به دنیا آمد و سیزده سال نخست وزیر بود. عدد سیزده برایش نحس بود. در پاریس سعی داشت وارد دایره صادق هدایت شود. هدایت بر کل زندگی‎اش تأثیر داشت. صادق چوبک، دانشجوی هدایت همیشه هویدا را همراهی می‌کرد. به لحاظ ظاهری به یک فیلسوف فرانسوی شبیه بود، کت خود را با یک ارکیده تزیین می‌کرد و هنگام راه رفتن عصا به‎دست می‌گرفت. به دستور شاه، به یک مکان امن فرستاده شد. زندانی تمیز و مجلل ساواک در خیابان فرشته. هویدا اجازه داشت با ماشین شخصی خود، پیکان آبی که همیشه از آن استفاده می‌کرد، به خانه مادرش، واقع در خیابان دروس برود در واقع امنیت وی تضمین شده بود.
«هویدا، زندگی و مرگ» کاری از واحد برنامه‌های شبکه پرس تی‌وی به تهیه‎کنندگی مهدی مطهر محصول سال 2016 است که برای مخاطبان اسپانیایی زبان شبکه هیسپان تی‌وی زبانگردانی شده است و روزهای پنجشنبه ساعت 1:45 به وقت تهران پخش می‌شود و تکرار آن همان روز ساعات 4:45، 13:45 و 20:15، جمعه ساعت 10:15 و یکشنبه ساعت 4:15 و 20:45 روی آنتن هیسپان تی‌وی می‎رود.

امتیاز شما