امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

امضای تفاهم‎نامه بین شبکه امید و شرکت بهره‌برداری متروی تهران

مشاهده ۸۰۳
۱۳۹۸/۱۱/۱۹- ۱۳:۵۷

مراسم امضای تفاهم‎نامه مشترک‌ شبکه امید با شرکت بهره‎برداری متروی تهران صبح امروز شنبه 19 بهمن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مراسم امضای تفاهم‎نامه شبکه امید با شرکت بهره‎برداری مترو تهران، صبح امروز با حضور مهدی سالم مدیر شبکه امید و تعدادی از مدیران این شبکه و فرنوش نوبخت مدیر عامل شرکت بهره‎برداری متروی تهران در محل شرکت بهره‎برداری برگزار شد.
در ابتدای این نشست فرنوش نوبخت مدیرعامل شرکت بهره‎برداری متروی تهران با خوشامدگویی به مدیر و مسئولان شبکه امید برای حضور در شرکت بهره‌برداری متروی تهران و ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، ابراز امیدواری کرد تا همکاری و تعامل با شبکه امید باعث ارتقای آموزشی شهروندان شود. مهندس نوبخت با بیان اینکه مترو تهران با جمعیت آماری روزانه یک میلیون و 800 هزار نفر، می‌تواند سهم مهمی در اطلاع‌رسانی ایفا کند، افزود: امیدواریم با امضای این تفاهم‎نامه بتوانیم به‎منظور اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و انتقال مفاهیم خوب فرهنگی گام برداریم.
در ادامه نشست احسان بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‎برداری مترو تهران گفت: یکی از کارکردهای اصلی مترو در حوزه فرهنگی، آموزش‌های شهروندی به ویژه در گروه سنی کودک و نوجوان است که البته گروه سنی نوجوان بیشترین مخاطب ما هستند. زیرا موارد متعددی وجود دارد که نوجوانان به تنهایی با مترو سفر می‌کنند. بیسادی خاطر نشان کرد: بنابراین و با توجه به اینکه رسانه ملی شبکه امید را به عنوان شبکه نوجوان در نظر گرفته است، تعامل و همکاری مجموعه مترو تهران با شبکه امید آغاز شد که خوشبختانه به امضای این تفاهم‌نامه رسید وی امضای این تفاهم‌نامه جدید را فرصتی مناسب برای گسترش همکاری‌ها و استفاده از ظرفیت رسانه ملی برای پیشبرد مسائل و حل مشکلات متروی تهران دانست و افزود: ما در متروی تهران برنامه‌ های متنوع و متعددی را برای گروه‌های سنی مختلف اجرا می‌کنیم. با این تفاهم‌نامه تمرکز ما بر نوجوانان افزایش خواهد یافت و این ظرفیت در اختیار شبکه امید قرار می‌گیرد.
در این نشست همچنین دکتر سالم مدیر شبکه امید با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست به زمینه‌های همکاری متروی تهران با شبکه امید اشاره کرد و گفت: نقش فعالیت‌های فرهنگی در کلان‌شهری مانند تهران بسیار مهم است، فعالیت‌ها و همکاری‌هایی که شبکه امید پیش از این با متروی تهران انجام داده، مفید بوده است. اکنون به‎علت حضور مهندس نوبخت، ما تلاش می‌کنیم تا همکاری‌های خود را گسترش دهیم. وی با بیان اینکه شبکه امید، شبکه‌ای ویژه نوجوانان 12 تا 18 سال است تصریح کرد: اگر در این بازه سنی ما بتوانیم با آموزش و رویکرد فرهنگی، مسئولیت‌پذیری اجتماعی، احترام به حقوق شهروندی و رفتار مناسب شهروندی را در نوجوانان تقویت کنیم، در آینده بسیاری از مشکلات ما برطرف می‎شود.
مدیر شبکه امید گفت: در مجموع، ابزار رسانه‌ای که در اختیار مترو تهران است، بسیار ارزشمند محسوب می‌شود و باید به آن توجه ویژه شود. ان‌شاءالله ما برای تولید برنامه‌های مشترک ویژه مخاطبانی که از متروی تهران استفاده می‌کنند، چه آن‎ها که در ایستگاه‎ها هستند و چه آن‎ها که در مسافت بین ایستگاه‌ها با قطارها تردد می‌کنند، بتوانیم گام مهم و مفیدی برای ارتقای فرهنگ در جامعه برداریم دکتر سالم نخستین گام این همکاری را مراسم راهپیمایی 22 بهمن عنوان کرد و گفت امیدواریم که برنامه‌های جذاب و منسجمی‌که برای روز 22 بهمن ماه تدارک دیده شده مفید واقع شود.
در پایان این نشست تفاهم‌نامه همکاری بین شبکه امید و شرکت بهره‎برداری متروی تهران به امضای مدیر شبکه امید و مدیرعامل شرکت بهره‎برداری مترو تهران رسید.

امتیاز شما