امروز پنج شنبه  ۳۰ فروردين ۱۴۰۳

روایت یک محاصره رسانه‎ای تمام عیار در «مداد قرمز»

مشاهده ۳۸۱
۱۳۹۸/۱۱/۲۰- ۱۳:۵۲

برنامه تلویزیونی «مداد قرمز» با حضور دکتر حسن خجسته به موضوع «محاصره رسانه‎ای» می‎پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، یکی از ابعاد جنگ رسانه‎ای توجه دادن به موضوعات است. یعنی به اصطلاح رسانه به مردم نمی‌گوید چگونه بیاندیشد بلکه به او می‌گوید به چه بیاندیشد و طبعا با تاثیری که در تولید محتوا دارد بر چگونه اندیشدن افراد هم اثر می‌گذارد. در واقع می‎توان گفت که یکی از ابعاد جنگ رسانه‎ای جابه‎جا شدن نظام اولویت‎های اشخاص و شهروندان و حتی سیاستمداران در موضوع شناسی و پرداختن به موضوعات است.
در این برنامه پرسش‎هایی از این دست مطرح می‎شود که چرا ساز و کار خبررسانی و کار تبلیغاتی در کشور با اقتضائات روز و هجمه‌های تبلیغاتی دشمنان هماهنگ نمی‌شود؟ آیا هنوز می‎توان از ایده محدود بودن رسانه‌ها در دست حاکمیت دفاع کرد؟ دکتر حسن خجسته، پژوهش‌های متعددی دربارۀ رسانه و علی‌الخصوص رادیو انجام داده است. «رادیو، مدیریت و جامعه» و «رادیو چیست: مطالعه جامعه‌شناختی رادیو» از جمله کتاب‌های اوست.
«مداد قرمز» به تهیه‎کنندگی و کارگردانی «علی خواجه» و دبیری مجتبی طالقانی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما برای پخش در شب‌های دهه فجر آماده شده است.
این برنامه یکشنبه 20 بهمن ساعت 21 روی آنتن شبکه چهار سیما می‎رود.

امتیاز شما