امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

انتخابات از نگاه صد‌وسیمای خراسان رضوی

مشاهده ۳۲۶
۱۳۹۸/۱۱/۲۰- ۱۴:۱۱

صدا‌وسیمای خراسان رضوی با نزدیک شدن به یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، سیمای خراسان رضوی با برنامه«مثبت اراده» که به تبیین شاخص‌هایی نظیر مردم‌سالاری دینی در جمهوری اسلامی، مزایای دموکراسی و شاخه دیگر حکومت‌داری، نقش مجلس شورای اسلامی در سرنوشت مردم، جایگاه و نقش شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی، وظایف نمایندگان و ... می‌پردازد، به استقبال انتخابات می‌رود. این برنامه به تهیه‌کنندگی سید‌حسین حدادیان به مدت 45 دقیقه سه بار در هفته به روی آنتن می‌رود.

همچنین در ویژه برنامه«انتخابات خبرگان رهبری» به تهیه‌کنندگی علی‌محمد کاظمیان‌پور، نامزدهای انتخابات به معرفی خود، سوابق و تبیین نقش مجلس خبرگان رهبری می‌پردازند.

«برگ برنده» نیز یکی دیگر از برنامه‌های سیمای خراسان رضوی است که با موضوع بداخلاقی‌های بعضی از کاندیداهای انتخابات، به صورت طنز پخش می‌شود. این برنامه در ۱۶ قسمت ۲۰دقیقه‌ای به کارگردانی و نویسندگی علیرضا اسکندری و تهیه‌کنندگی محسن افکاری روی آنتن می‌رود. همچنین برنامه‌های «شب شرقی»، «معرکه»، «گفت‌وگوی ویژه»، «حرکت» و «در مسیر زندگی» ار دیگر برنامه‌های سیماست.

 ویژه برنامه «گامی دیگر» به مدت ۴۵دقیقه به تهیه‌کنندگی محبوبه رضایی‌پور از رادیو خراسان رضوی به سمع شنوندگان خواهدرسید. این برنامه ویژه انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان‌دوره پنجمین مجلس خبرگان رهبری، با هدف آشنایی شنوندگان با قوانین و مقررات مربوط به انتخابات و تعیین کاندیداها پخش می‌شود. در این برنامه دانشجویان حاضر در استودیو با طرح سؤالاتی درباره انتخابات از کارشناسان حاضر در برنامه به ابهامات ذهنی خود پاسخ می‌دهند.

 رادیو انقلاب نیز یکی دیگر از برنامه‌های صدای خراسان رضوی است که شامل بخش‌های روز شمار انقلاب، ترنم خاطره(مصاحبه با مردم و صاحبان اثر درباره سرودهای انقلابی)، معرفی کتاب، کاروان انقلاب(حضور گزارشگر در شهرستان‌های مختلف)، نسل چهارم(معرفی و پخش سروده‌های گروه‌های سرود نوجوان)، حرکت و برکت و ... تقدیم مخاطبان می‌شود.  این برنامه ۹۰دقیقه‌ای به تهیه‌کنندگی محمد کمالی، نویسندگی جمیله توکلی و گزارشگری بهروز وطن‌دوست تولید شد.

رادیو زیارت نیز با دستی پر به استقبال انتخابات می‌رود. برنامه«سلام به آفتاب» با انتخاب موضاعاتی همچون مسولیت پذیری، امانتداری، تعهد و...هر روز به مدت55 دقیقه از رادیو زیارت روی آنتن می‌رود.

همچنین برنامه‌‌های«به وسعت آسمان» با موضوع همدلی، همبستگی و مشارکت اجتماعی، «نشان به آن نشانی»، «میزگرد» با رویکرد انتخابات و موضوعاتی از قبیل شایسته سالاری، قانونمندی و...برنامه ویژه روز انتخابات از رادیو زیارت پخش می‌شود.

گفتنی است رادیو تاجیکی نیز با پخش برنامه‌«روزنه» به مدت۱۵دقیقه ،گزارش خبری، گزارش ویژه به مدت ۱۰ دقیقه و برنامه «تغییر» به استقبال یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهد رفت.

امتیاز شما