امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

رونمایی از بنای یادمان شاهدان آسمانی مرکز قم

مشاهده ۲۶۰
۱۳۹۸/۱۱/۲۰- ۱۵:۴۷

از بنای یادمان مزار دو شهید گمنام دفاع مقدس در صدا وسیمای مرکز قم رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، به مناسبت ایام دهه فجر از بنای یادمان مزار دو شهید گمنام دفاع مقدس در صدا وسیمای مرکز قم در مراسمی‌ با حضور سردار گنجعلی فرمانده لشکر عملیاتی علی بن ابیطالب علیه السلام، دکتر سقائیان‎نژاد شهردار قم، عبدالله جلالی رئیس شورای شهرقم و حجت‎الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صداوسیمای مرکز قم به همراه مدیران و کارکنان این مرکز رونمایی شد.
حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیرکل صدا وسیمای مرکز قم در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام دهه فجر و یاد امام و شهدا، گفت: مجموعه یادمان شهدا در شهرها نشان دهنده حضور معنوی شهیدان و مروج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه هستند.
وی حضور این شهیدان در نقاط مختلف شهرها را به مثابه سفیران انقلاب و امام راحل (ره) دانست و عنوان کرد: شهدای گمنام اسوه جهاد مخلصانه هستند و وجودشان در مجموعه صداوسیما الگویی مغتنم و تاثیرگذار برای برنامه‎سازان برای ترویج فرهنگ شهادت و از خودگذشتگی است.
مدیرکل مرکز قم در ادامه از مجموعه شهرداری و شورای شهر برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطر شهیدان در خیابان‌ها و معابر شهری تشکر کرد.
این دو شهید گمنام در سال 61 و 67 در مناطق عملیاتی شرهانی و فاو به شهادت رسیدند و پس از تفحص پیکر پاکشان در اسفند سال 94 در صدا وسیمای مرکز قم به خاک سپرده شد. بنای یادمان این شهدا در سال 98 با همکاری شهرداری قم ساخته شد.

تصاویر

امتیاز شما