امروز پنج شنبه  ۹ فروردين ۱۴۰۳

نگاهی به تاکید آژانس آنروا بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خود در شبکه پرس تی وی

مشاهده ۲۷۲
۱۳۹۸/۱۱/۲۱- ۱۴:۳۸

برنامه این هفته «پرونده‌های فلسطین» (palestie files) در شبکه پرس تی وی ضمن بررسی موضوع حق بازگشت به گفت‎وگو درخصوص تمدید ماموریت آژانس امداد و نجات سازمان ملل برای پناهندگان فلسطینی در خاور نزدیک (UNRWA) از سوی سازمان ملل متحد با تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به موطن خود می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این برنامه به تهیه‎کنندگی حسین الشیماری با اشاره به تمدید طرح آژانس آنروا مبنی بر فراهم کردن کمک‎های بشردوستانه به فلسطینی‌ها به مدت سه سال در دسامبر گذشته، رای مثبت 196 کشور برای تصویب این طرح و مخالفت آمریکا و رژیم صهیونیستی با آن به بحث و تبادل نظر گذاشته می‎شود.
این برنامه در ادامه با مروری بر تاریخچه فعالیت آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک سازمان ملل (آنروا)، اهداف این آژانس از جمله ارائه خدماتی همچون آموزش، بهداشت، خدمات عمومی و مسکن به بیش از پنج میلیون پناهنده فلسطینی در کرانه باختری، بیت المقدس، قدس، نوار غزه و فلسطینی‌های اردن، لبنان و سوریه را بررسی می‎کند.
در بخش دیگر این برنامه اقدامات و تلاش‎های آمریکا و رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به کمک‎های آنروا به مردم فلسطین واکاوی و کسری بودجه آژانس آنروا طی سال‎های اخیر و نقش رژیم صهیونیستی در تشویق آمریکا برای قطع کمک های این کشور به این نهاد، تضییع حق بازگشت فلسطینی‌های پناهنده به سرزمین‌هایشان و وضعیت پناهندگان و آوارگان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و کشورهایی همچون اردن، سوریه و لبنان بررسی می‎شود.
نگاهی به طرح معامله قرن و اسناد منتشر شده از تلاش‎های جرد کوشنر، داماد و مشاور ارشد ترامپ برای فاسد و غیرصلح آمیز بودن آژانس آنروا، نگاهی به واکنش‎های مقامات فلسطینی نسبت به طرح معامله قرن، نگاهی به قطعنامه 194 سازمان ملل درباره حق بازگشت مردم فلسطین به سرزمین‌هایشان از دیگر محورهای بحث در این برنامه به شمار می‎رود.
«پرونده‌های فلسطین» با اجرای وسام البحرانی جمعه 25 بهمن، ساعت 11، به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه جمعه ساعت 23، شنبه ساعت 12 و 19، یکشنبه ساعت 3، دوشنبه ساعت 10 و 16 و سه‎شنبه ساعت 14 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما