امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

بررسی چالش های نهادی و حقوقی تبلیغات سیاسی در فضای مجازی در رسانه ملی

مشاهده ۲۰۹
۱۳۹۸/۱۱/۲۱- ۱۷:۵۲

سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در نشستی تخصصی چالش های نهادی و حقوقی تبلیغات سیاسی در فضای مجازی را بررسی کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی، نشست تخصصی بررسی رویداد علمی، سیاسی، انتخابات، تبلیغات سیاسی و فضای مجازی به همت سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد.

تبلیغات سیاسی و اخبار جعلی در عصر رسانه‌های اجتماعی، شفافیت و تامین مالی تبلیغات سیاسی در فضای مجازی و چالش های نهادی، حقوقی تبلیغات سیاسی و فضای مجازی از جمله محورهای نشست امروز بود که هفت ساعت به طول انجامید.

صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و صوت و تصویر فراگیر در این نشست با بیان اینکه در حال حاضر قانون دقیقی برای مقابله با تخلفات سیاسی در فضای مجازی در کشور نیست، قابلیت اجرایی ندارد و مخاطب در فضای مجازی احساس می‌کند سامانی در این حوزه وجود ندارد گفت: به جای اینکه در انتظار تصویب قوانین زمان بر در این باره در شورای عالی فضای مجازی، مجلس و اجرای آن در قوه قضائیه باشیم، بهتر است با شناسایی نهادهای موثر در تبلیغات سیاسی در فضای مجازی را شناسایی کنیم تا سیاستگذاران و نهادهای درگیر در این حوزه با هم اندیشی بتوانند کار را پیش ببرند و تخلفات در این زمینه را کاهش دهند. 

امامیان با بیان اینکه ما در سازمان تنظیم مقررات با رسانه‌ها سرکار داریم، شورای نگهبان با کاندیداها و نهادهای امنیتی، نظارتی، ناظر بر عملکرد شهروندان هستند، گفت: می‌شود با هم اندیشی به یک جمع بندی موقتی برای کنترل تبلیغات سیاسی در فضای مجازی برسیم.

صادق امامیان به ناکارآمدی نهادهای دانشگاهی برای پژوهش در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: آنطور که باید نهادهای پژوهشی برای رسیدن به قوانین مشخصی در این زمینه پای کار نیستند.

 

امتیاز شما