امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

آیین بزرگداشت میرزا ابوالحسن جلوه در رادیو فرهنگ

مشاهده ۳۶۰
۱۳۹۸/۱۱/۲۳- ۱۶:۰۷

آیین بزرگداشت زنده یاد استاد میرزا ابوالحسن جلوه، فیلسوف و حکیم اسلامی، جمعه 25 بهمن از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، برنامه آیین سپاس، کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی است که مراسم بزرگداشت آیت الله میرزا ابوالحسن جلوه، فیلسوف و حکیم الهی را جمعه 25 بهمن  پخش می‌کند.

حکیم میرزا ابوالحسن جلوه یکى از دانشوران جهان تشیع در عصر قاجار است که از لحاظ نسب به سلسله‌اى از سادات طباطبایی انتساب دارد.این عالم وارسته، ۴۱ سال در مدرسه دارالشفاء به تدریس حکمت و فلسفه و ریاضیات مشغول بود. در این عصر آقا محمد‌رضا قمشه‌ای و آقا علی مدرس و استاد جلوه، سه استاد کامل فلسفه و حکمت به شمار می‌رفتند که کاروانی از دانشوران و مشتاقان معرفت از حوزه تدریس آنان استفاده می‌کردند و با رحلت آن دو حکیم در دوره ناصری، علوم عقلی به مجلس درس جلوه انحصار یافت و بعد از حاج ملاهادی سبزواری در مکتب او فلسفه جان تازه‌ای یافت.
در این برنامه، سخنان «حسن بلخاری» رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی؛ «مهدی محقق» رئیس هیأت مدیره انجمن؛ آیت‌الله «غیاث‌الدین طه محمدی» رئیس بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا؛ «قاسم پورحسن» استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و «منوچهر صدوقی‌سها»، عضو شورای علمی انجمن در خصوص این شخصیت وارسته پخش می‌شود.
رادیو فرهنگ آیین سپاس از این فیلسوف را جمعه 25 بهمن  پخش می‌کند و علاقه مندان می توانند ساعت ۱۷:۰۰ روی موج اف ام ردیف 106مگاهرتز، شنونده این برنامه باشند.

امتیاز شما