امروز سه شنبه  ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳

تبیین گام دوم انقلاب در «مشق دو»

مشاهده ۴۸۴
۱۳۹۸/۱۱/۲۶- ۱۱:۴۱

تهیه کننده برنامه «مشق دو» گفت: در این برنامه تریبون در اختیار نوجوانان است و موضوع برنامه نیز انتقال مفاهیم گام دوم انقلاب است.

«اشکان حاجی عبدالهی»، تهیه‌کننده برنامه «مشق دو» در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس گفت: برنامه مشق دو با پیش‌تولید بلندمدتی تولید شد و دلیل آن بررسی و تحلیل چگونگی محتوای برنامه بود.

وی گفت: در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب مخصوصاً در حوزه نوجوان متأسفانه تولید زیادی صورت نگرفته بود درحالی‌که این بیانیه یکی از استراتژیک‌ترین مباحث کشور است. در پیش‌تولید و طراحی برنامه؛ جلسات مختلفی با جمعی از نخبگان فرهنگی، رسانه‌ای و مذهبی برگزار شد تا شاکله محتوایی برنامه پی‌ریزی شود. با توجه به اینکه این برنامه در خصوص مفاهیم گام دوم انقلاب و مخاطب آن نوجوان است، شیوه طراحی و بیان آن باید هنرمندانه و ملموس باشد و به‌روشنی و سادگی بیان شود.

وی افزود: ما دقیقاً عنوان هر قسمت آن یکی از مفاهیم بیانیه گام دوم انقلاب بود و بر اساس بازخوردهایی که گرفتیم، موفق بوده‌ایم.

حاجی عبدالهی مطرح کرد: این برنامه کاملاً تعاملی بود و صفر تا صد آن با مخاطب بود. مشق دو آمد که نوجوانان حرف بزنند و تریبون را در اختیار آن‌ها گذاشت.

وی ادامه داد: این سبک و ساختار نتیجه مطلوبی داد و باعث شد نوجوانان بدانند که تریبونی برای بیان حرف‌هایشان دارند.

تهیه‌کننده برنامه مشق دو افزود: این مسئله باعث شده بود که ما در پیامک‌ها شاهد متونی بودیم که مشکلات منطقه و محل زندگی‌شان را بیان کرده بودند و خواستار رساندن حرفشان به گوش مسئولین بودند.

وی عنوان کرد: بازخوردهای بسیار مثبتی از مخاطبین و مسئولین داشتیم به‌طوری‌که برخی دوستان در سازمان‌ها و نهادهای مختلف به‌صورت تلفنی از ساخت این برنامه تقدیر و قدردانی کردند.

وی خاطرنشان کرد: سبک این برنامه الگوی خوبی را پایه‌ریزی کرد به‌طوری‌که دوستان مختلف در رسانه‌های مختلف برای تولید و حمایت از این برنامه یا برنامه‌ای به این سبک اعلام آمادگی کردند.

حاجی عبدالهی مطرح کرد: همیشه در تلاش بودم برنامه‌هایی که تولید می‌کنم صدای مردم باشد. ما به برنامه‌ای نیاز داریم که صدای نوجوانان را برساند و مشکلات و نظرات آنان را پیگیری کند. تلاش زیادی هم کردم برای ساخت چنین برنامه‌ای اما تاکنون استقبال لازم صورت نگرفته است. «مشق دو»، نمای بسیار کوچکی از برنامه‌ای است که عرض کردم.

وی خاطرنشان کرد: «مشق دو» در 10 قسمت تولید شد و امیدوارم پایان مشق دو، پایان این سبک برنامه‌سازی در رسانه نباشد، زیرا از بازخوردها مشخص است که نوجوانان به چنین فضایی نیاز دارند.

«مشق دو»، کاری از گروه کودک و نوجوان شبکه دو است که به تهیه‌کنندگی اشکان حاجی عبدالهی به روی آنتن می‌رود و ساناز احسانی، شقایق رحیمی، کوثر سنجریان، محمدمهدی کرباسیون، محمدجواد کشانی، امیرفتاحی، محمد ذکاوت، محمد صادق تربتیان، محمد مرادی، حسین عباسی، محمد قهرمانی، علی اصغر عبدالهی، محمدجواد اصلانی، محمدحسین کرباسیون، فرزین زینالی و محمدرضا کشکولی از جمله عوامل و اتاق فکر هستند.

 

امتیاز شما