امروز شنبه  ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳

مروری بر چالش‎های اقتصادی و سیاسی تونس در پرس تی وی

مشاهده ۱۳۸
۱۳۹۸/۱۱/۲۷- ۱۲:۲۲

چالش‎های مختلف سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور آفریقایی تونس در برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی بحث و بررسی می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه با اشاره به جایگاه تونس به عنوان خاستگاه بهار عربی و آغازگر خیزش مردمی علیه دیکتاتورها در سال 2011 به نقد و بررسی چالش‎های سال‎های اخیر این کشور در مسیر دستیابی به دموکراسی و ناتوانی دولت‎های مختلف روی کار آمده برای حل این مشکلات می‌پردازد.
در ادامه این برنامه ضمن واکاوی مشکلات متعدد تونس در زمینه بیکاری، تورم و فساد، اعتراضات و در گیری‌های میان معترضان و نیروهای پلیس در بخش هایی از این تونس به بحث و گفت‎وگو گذاشته می‎شود.
این برنامه همچنین با نگاهی به پیروزی قیص سعید در انتخابات ریاست جمهوری اخیر در تونس به واکاوی برنامه‌های وی برای ریشه کن کردن فقر و بیکاری در این کشور می‎پردازد و درخصوص احزاب سیاسی تونس و تلاش برای تشکیل دولت در این کشور، بحران تشکیل دولت تونس و بررسی سناریوهای موجود در این زمینه، سیاست خارجی قیس سعید و دیدگاه‌های وی درخصوص روابط با رژیم صهونیستی و تلاش‎های کشورهای عربی به ویژه عربستان برای نفوذ در تونس به نقد و تبادل نظر گذاشته می‎شود.
بخش دیگر برنامه این هفته «آفریقا امروز» به بررسی موضوع درخواست اتحادیه آفریقا مبنی بر لغو استعمار انگلیس در جزایر چاگوس اختصاص دارد. در این زمینه درخواست این اتحادیه از بریتانیا برای پایان دادن به حاکمیت استعماری مجمع الجزایر چاگوس و واکنش بریتانیا در قبال این خواسته نقد و بررسی می‎شود.
«آفریقا امروز» به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی و با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 28 بهمن ساعت 19، به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه سه‎شنبه ساعت 7 و 16، چهارشنبه ساعت 14، پنجشنبه ساعت 00:05 بامداد و 12 و جمعه ساعت 8 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما