امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

بررسی بحران‌های لبنان و یمن و نقش سازمان‌های غیردولتی در این زمینه

مشاهده ۴۶۷
۱۳۹۸/۱۱/۲۸- ۱۳:۰۵

برنامه این هفته «جریان خاورمیانه» (MidEasTream) در شبکه پرس تی وی به بحث و بررسی درخصوص بحران‌های موجود در لبنان و یمن و نقش سازمان‌های غیردولتی متعدد حاضر در این کشورهای در این خصوص می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی مروه عثمان با اشاره به اهداف این سازمان‌ها در مناطق بحران زده که به طور عمده چیزی غیر از کمک به بهبود اوضاع مردم و کارهای انسان‎دوستانه است، سهم این سازمان‌ها در خدمت به امپریالیسم و سرمایه‎داری را به نقد و تبادل نظر می‎گذارد.
این برنامه همچنین با نگاهی به حضور سازمان‌های غیرانتفاعی متعدد در لبنان که اغلب به دنبال تغییر رژیم در این کشور هستند به واکاوی اقداماتی که این سازمان‌ها در پشت پرده و با همکاری آمریکا و دیگر کشورهای غربی انجام می‎دهد می‎پردازد و ادعاهای مطرح شده از سوی این سازمان‌ها درخصوص عملکردشان در لبنان و نقش سازمان‌های غیردولتی در سیاست‎ها و تصمیم‎گیری‌های دولت لبنان را بررسی می‎کند.
بخش دوم این برنامه نیز به گفت‎وگو درخصوص وضعیت بحرانی مردم یمن که طبق گزارش‎ها، 24 میلیون نفر از مردم این کشور به کمک‎های انسان دوستانه نیازمندند، اختصاص دارد.
در این زمینه ضمن واکاوی علل سکوت جامعه بین‎المللی در برابر جنایات سعودی‌ها و متحدانش در یمن، نقش سازمان‌های غیردولتی در یمن و ادعاهای آن‎ها برای کمک به مردم این کشور به بحث و بررسی گذاشته می‎شود.
«جریان خاورمیانه» سه‎شنبه 29 بهمن، ساعت 20، به وقت تهران به مدت 25 دقیقه به صورت زنده از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 10، پنجشنبه در ساعات 00:05 بامداد، 5 و 17 و جمعه در ساعات 3 و 12 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما