امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
رئیس رسانه ملی در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه کشور:
رئیس رسانه ملی در دیدار اعضای شورای سیاست‌گذاری نماز جمعه کشور:

نماز جمعه؛ رسانه‌ای اثرگذار بر رشد فرهنگی کشور

مشاهده ۳۸۰
۱۳۹۸/۱۱/۲۹- ۱۶:۲۶
تعداد بازدید:380

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با قدردانی از صداوسیما تأکید کرد: رسانه ملی از مجموعه‌هایی است که به تنهایی بار همه دستگاه‌های کشور را برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی‌ به دوش می‌کشد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری، ر ئیس رسانه ملی امروز با رئیس و اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور دیدار و بر اهمیت تقویت نماز جمعه به‌عنوان یک رسانه اثرگذار و تأثیر آن بر رشد فرهنگی کشور تأکید کرد.

رئیس رسانه ملی در این دیدار با بیان اینکه نماز جمعه قدرت سازندگی فرهنگی بسیاری دارد، گفت: نماز جمعه یک رسانه است که اگر تقویت شود، بر رشد فرهنگی کشور اثر می‌گذارد.

وی با تبیین اهمیت نوآوری در جلب نظر مردم برای حضور در نماز جمعه و مبانی نوآوری در قرآن کریم، ابتکار عمل را لازمه جذب مخاطب در رسانه دانست و گفت: سختی کار ما در رسانه این است که باید روی مرزی حرکت کنیم که ضمن پرداختن به همه موضوعات کشور، از تعادل خارج نشود. اگر در این راه ابتکار نداشته باشیم، به جایی که باید نمی‌رسیم.

دکتر علی عسکری با تأکید بر اینکه امامان جمعه همیشه باید حرف تازه‌ای برای مردم داشته باشند، گفت: اگر حرف‌ها تکراری شود، مخاطبش را از دست خواهد داد.

وی سپس با اشاره اینکه توازن بین دو ساحت محلی و ملی در خطبه‌های امامان جمعه شهرهای مختلف و پوشش برنامه‌های آنان باید حفظ شود، گفت: امامان جمعه باید حرف‌هایشان بزنند و رسانه بخش‌هایی از خطبه‌هایشان را که در سطح استانی و ملی قابل‌طرح است، پوشش می‌دهد.

رئیس رسانه ملی همچنین از اهمیت به کار بردن دانش و هنر در ایجاد جذابیت بیشتر در برنامه‌های صداوسیما سخن گفت که به جلب نظر مردم و فرهنگ‌سازی برای حضور مردم در نماز جمعه کمک می‌کند و از شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خواست دیدگاه‌های کارشناسی‌شان را در شوراهای اندیشه‌ورز شبکه‌های رسانه ملی برای تحقق این امر ارائه دهند.

تولید برنامه‌های گفت‌وگومحور با موضوع نماز جمعه و حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در برنامه‌های چالشی چون «بدون توقف» برای پاسخ به جوانان و تبیین اهمیت نماز جمعه، استفاده از فضای مجازی و پخش گزیده‌هایی از خطبه‌های نماز جمعه همه شهرهای کشور در این فضا، ازجمله پیشنهاد‌هایی بود که رئیس سازمان صداوسیما در این نشست ارائه داد.

وی همچنین با اعلام آمادگی کامل رسانه ملی برای کمک به این شورا و جذب حداکثری مردم به این فریضه الهی تأکید کرد: رسانه ملی از دیدگاه‌های کارشناسی و طرح‌هایی که برای کمک به این موضوع ارائه شود، به‌طور کامل حمایت می‌کند، چراکه نماز جمعه رسانه‌ای مهم و تأثیرگذار است.

 قدردانی از عملکرد چشمگیر رسانه ملی

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این نشست، رسانه ملی را از مجموعه‌هایی دانست که به‌تنهایی بار همه دستگاه‌های کشور را برای ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی‌به دوش می‌کشد.

وی با اشاره به عملکرد چشمگیر رسانه ملی در پوشش حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حضور فوق‌العاده صداوسیما در مراسم وداع با سردار و به تصویر کشیدن عظمت خضوع مردم ایران در برابر مقام این شهید بی‌نظیر بود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور همچنین از رویکرد متفاوت برنامه‌های دهه فجر امسال رسانه ملی و پوشش خوب رویدادهای آن به نیکی یادکرد و گفت: رسانه ملی در انتخابات پیش رو نیز وظیفه خطیری دارد و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه که متشکل از نمایندگان مقام معظم رهبری است، صمیمانه از ریاست، مدیران و کارکنان این رسانه قدردانی می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حاج علی‌اکبری همچنین از ارتباط خوب صداوسیما با ستادهای برگزاری نماز جمعه در تهران و دیگر مراکز استانی سخن گفت و افزود: همه مدیران مراکز استانی عضوی از این ستادند و همکاری خوبی با این مجموعه دارند.

وی با تأکید بر اینکه در پخش ترکیبی خطبه‌های نماز جمعه و دیگر استان‌ها اتفاقات خوبی رخ می‌دهد، گفت: پوشش زنده رادیویی و پخش خطبه‌های نماز جمعه تهران کاری ثابت و پرسابقه است و شاهدیم این پوشش به‌خوبی انجام می‌شود.

امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه نماز جمعه خدمت بزرگ انقلاب به کشور ما بود، گفت: حدود 888 نماز جمعه در کشور هر هفته در کشور برگزار می‌شود که به‌مثابه محفلی هفتگی، شبکه‌ای بزرگ در سراسر کشور ایجاد می‌کند و ظرفیت بزرگی برای کشور محسوب می‌شود. وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب برای ارتقای کیفی و شکوفایی نماز جمعه گفت: برای عمل به این فرمان ایشان همه با هم کار کنیم.

وی افزود: در بازنگری در عملکرد ما برای شکوفایی نماز جمعه باید همه دستگاه‌ها دست‌به‌کار شوند و همه تمرکز بر تقویت نماز جمعه قرار گیرد. رسانه ملی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی باید به ما برای فرهنگ‌سازی در این زمینه کمک کنند.

امتیاز شما