امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

همکاری ساترا و فرابورس برای تامین مالی صنعت صوت و تصویر فراگیر

مشاهده ۳۲۹
۱۳۹۸/۱۱/۳۰- ۱۱:۵۲

باهدف توسعه بسترهای تأمین مالی جمعی در حوزه صنعت صوت و تصویر فراگیر، تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) و شرکت فرا بورس ایران به امضا رسید.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این تفاهم‌نامه با حضور سید صادق امامیان رئیس تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و امیر هامونی، مدیرعامل فرا بورس برای حمایت از تأمین‌کنندگان و متقاضیان طرح‌های صنعت صوت و تصویر برقرار شد.

سید صادق امامیان رئیس تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی بابیان اینکه رسانه‌های بزرگ جهان با تکیه‌بر بودجه و قدرت مالی خود درحرکت هستند، گفت: برای اینکه رسانه‌ها بتوانند پرتوان‌تر از همیشه به فعالیت خود ادامه بدهند، باید تأمین مالی آن‌ها را جدی گرفت و همکاری ساترا و فرا بورس می‌تواند ضمن افزایش شفافیت، آینه‌ای از سلایق فرهنگی مردم ایجاد کند که آن‌ها را به حضور در تأمین مالی آنچه مطابق سلیقه‌شان است، ترغیب کند.

به گفته امامیان، صنعت رسانه به نحو قابل‌توجهی در حال رشد، تنوع و پویاست و جریان مالی خونی است که در همه صنایع و حوزه‌ها جریان دارد از این‌ رو اگر نتوانیم حوزه رسانه را در کشور تأمین مالی کنیم، محتوای رسانه‌های خارجی در بازار فراوان می‌شود.

رئیس ساترا گفت: نباید بگذاریم پول‌های کثیف در صنعت رسانه بیاید؛ زیرا رسانه شکل‌دهنده افکار و سبک زندگی مردم است.

وی به این موضوع که هزینه تولید محتوا برای رسانه‌ها بسیار بالاست اشاره کرد و گفت: اگر بتوانیم منابع تأمین مالی را متکثر کنیم به‌تبع آن رقابت بیشتری ایجاد می‌شود و صنعت محتوا در کشور و مصرف محتوای داخلی رشد می‌کند.

امامیان در ادامه با اشاره اهمیت سهم محتوای داخلی گفت: ما باید توجه ویژه به رسانه ملی داشته باشیم و حمایت از آن به معنی حفظ فرهنگ عمومی است. اگر رسانه ملی ضربه بخورد فرهنگ عمومی هم خدشه دار می‌شود.

رئیس ساترا تصریح کرد: در جلسه‌ اخیرشورای عالی فضای مجازی مقرر شد حد اقل 40 در صد محتوای هر سرویس داخلی باید تولیدات داخلی باشد. ضمن اینکه در فضایی که سهم اقتصاد دیجیتال به 10 درصد رسیده ما باید به سمت اقتصاد دیجیتال خلاق و محتوا محور برویم. سلایق مردم می‌تواند در رسانه تبلور پیدا کند. امیدواریم همکاری ما با فرابورس به اینجا محدود نشود و سبب رشد و شفافیت بیشتر اقدامات شود.

ایده تأسیس صندوق بین‌المللی حمایت از خانواده‌های شهدای حرم

امیر هامونی، مدیرعامل فرا بورس نیز در این مراسم با اشاره به اینکه همکاری میان فرا بورس و ساترا می‌تواند به تأمین مالی ‌پروژه‌های فرهنگی کمک کند، گفت: بستر‌های فعال درزمینهٔ پخش محتواهای صوتی و تصویری که دارای وضعیت باثبات‌تری هستند و قابلیت پذیرش در بازارهای فرا بورس را دارند، می‌توانند به‌عنوان ناشر، سهامشان را عرضه اولیه کرده و از این طریق اقدام به تأمین مالی کنند.

هامونی با تأکید بر اهمیت ارتقای سواد مالی در بازار سرمایه، از دریافت مجوز تلویزیون اینترنتی ویژه این بازار به‌منظور تولید محتوای اقتصادی و مالی برای بازار سرمایه خبر داد و گفت: ازآنجاکه عطش فراوانی نسبت به ارائه تحلیل‌ها و اطلاعات درست از بازار بین مردم وجود دارد و همواره ابهامات و سؤالاتی از سوی آنان مطرح می‌شود، برای ارائه اطلاعات صحیح و مناسب در بین سرمایه‌گذاران، تلویزیون اینترنتی بازار سرمایه به‌زودی آغاز به کار می‌کند.

به گفته‌هامونی در حال حاضر سرمایه مردم در فرا بورس ایران بالغ‌ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب ۱۰ بازار و ابزار معامله می‌شود و بیش از ۵۰۰ نماد معاملاتی در بازارهای مختلف فرا بورس در حال معامله است که بالغ‌بر ۴۰ صنعت در کشور را نمایندگی می‌کنند. ضمن آنکه فرا بورس از طریق ۱۰۶ کارگزاری عضو، ۱۱ میلیون نفر از فعالان بازار سرمایه را در خود جای‌داده است که می‌توانند اوراق دولتی و ابزارهای مالی را معامله ‌کنند.

مدیرعامل فرا بورس ایران، اظهار کرد: بعد از شهادت سردار قاسم سلیمانی، ایده صندوق بین‌المللی حمایت از خانواده‌های شهدای حرم به ذهن من رسید تا برای کمک به معیشت خانواده‌های شهدای بین‌المللی دفاع از حرم، گامی‌برداریم.

هامونی با اشاره به اینکه از کشورهای مختلف برای دفاع از حرم مشارکت‌کننده داریم، پیشنهاد کرد که این صندوق به‌صورت بین‌المللی تأسیس شود. او با تأکید بر اینکه فرا بورس یک بستر است که ذی‌نفعان این مسئله باید درخواست تشکیل آن را بدهند اظهار کرد: فرا بورس آمادگی کامل خود را برای ایجاد چنین صندوقی اعلام می‌کند تا اقدامات لازم برای تأمین مالی و کمک به معیشت خانواده‌های شهدای دفاع از حرم آغاز و اجرایی شود.

گفتنی است از تعهدات سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی «ساترا» در این تفاهم‌نامه تهیه بسته کامل معرفی بازار صوت و تصویر فراگیر به بستر‌های تأمین مالی جمعی، تأمین‌کنندگان و علاقه‌مندان است. علاوه بر این ساترا طی این تفاهم‌نامه موافقت می‌کند بسترهای تأمین مالی جمعی که علاوه بر فرا بورس از ساترا نیز تأیید دریافت کرده‌اند را در اولویت بهره‌مندی از خدمات تسهیلگری خود به‌ویژه حمایت‌های ترویجی رسانه ملی قرار دهد.

 

امتیاز شما