امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

هیسپان تی وی به ملاقات در سرزمین گمشده می‌رود

مشاهده ۱۳۴
۱۳۹۸/۱۱/۳۰- ۱۳:۰۹

مستند «ملاقات در سرزمین گمشده» که به موضوع فلسطین بین سال‎های 1928 و 1952 می‌پردازد، از آنتن شبکه هیسپان تی وی پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، مستند «ملاقات در سرزمین گمشده» زندگی فلسطینی‌ها را قبل و تا حدودی بعد از اشغال اسرائیل توصیف می‌کند: شهری زنده با مناظر بدیع و باغ هایی سرسبز و مردمانی که باوجود تفاوت‎های دینی بسیار در صلح و آرامش به سر می‌بردند. در این مستند همچنین به نزاع اعراب و یهودیان اشاره می‌شود، زمانی که اعراب فلسطین متوجه نقشه شوم آن‎ها برای تصرف اراضی‎اشان می‌شود.
دکتر بوران، علت اصلی این نزاع‎ها را در صهیونیسم و وعده‎ای می‎داند که بریتانیا به یهودیان مبنی بر تشکیل سرزمینی برای آن‎ها داده است. فرزندان و دوستان دکتر بوران که ایام کهنسالی خود را سپری می‌کنند خاطرات کودکی و جوانی خود را در جافا به خوبی به خاطر دارند. شهری زیبا و مردمانی مهربان و شور و نشاطی دلگشا در منطقه جملاتی است که همگی درخصوص آن متفق‎القولند. آن‎ها همچنین فرآیند اشغال و تصرف خانه‌ها و اراضی اعراب را به خوبی به یاد دارند و به عملیات تخریب سیستماتیک خانه‌ها و اراضی اعراب به‎دست یهودیان اشاره می‌کنند.
تصور وضعیت فعلی فلسطین برای این شاهدان عینی که زمانی روی خوش زندگی در آنجا را دیده بودند بسیار غم‎انگیز است. مستند «ملاقات در سرزمین گمشده‎» محصول شبکه پرس تی وی است که برای مخاطبان اسپانیایی هیسپان تی وی زبانگردانی شده و پنجشنبه ساعت 07:30، 14:30، 20:30 از این شبکه پخش می‎شود.

امتیاز شما