امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

انعکاس حماسه حضور با ۱۵۰۰ ارتباط زنده رادیویی و تلویزیونی از سراسر ایران

مشاهده ۳۰۴
۱۳۹۸/۱۱/۳۰- ۱۵:۰۱

پوشش لحظه‌به‌لحظه حماسه حضور مردم در انتخابات دوم اسفند در دستور کار مراکز استان‌های رسانه ملی قرار دارد و قرار است در روز انتخابات، با برقراری ۱۵۰۰ ارتباط زنده رادیویی و تلویزیونی با شبکه‌های سراسری، حماسه حضور مردم اطلاع‌رسانی شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گروه‌های فنی، گزارشگران و تصویربرداران در مراکز صداوسیمای استان‌ها از ساعاتی پیش از شروع زمان رأی‌گیری در حوزه‌های انتخابیه حضور می‌یابند تا از همان ابتدا تصویری جامع و روشن از این حماسه باشکوه به سراسر کشور و جهان مخابره کنند. این حضور و پوشش رسانه‌ای تا زمان اعلام نتایج انتخابات ادامه دارد.

در کنار این، گروه‌های برنامه‌ساز هم به تولید برنامه‌های ضبطی برای پخش در ساعات و روزهای پس از انتخابات می‌پردازند.

از ابتدای شروع پخش برنامه‌های انتخاباتی در شبکه‌های استانی تاکنون ۲۹۸۴ ساعت برنامه رادیویی درباره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ۲۵۵ ساعت برنامه رادیویی درباره انتخابات مجلس خبرگان پخش شده است؛ این آمار برای سیمای استان‌ها ۲۰۷۷ ساعت برنامه تلویزیونی درباره انتخابات مجلس و ۱۴۳ ساعت درباره انتخابات مجلس خبرگان رهبری بوده است.

تولید ۲۵۰ موشن‌گرافیک با موضوع انتخابات در مراکز استانی صدا‌وسیما و استفاده از رادیونما به عنوان رسانه‌ای موثر در جذب هنر مردمی و انعکاس خلاقیت‌های شنوندگان با محور انتخابات، از جمله اقدامات معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا‌وسیما محسوب می‌شود.

تولید و توزیع  ۲۴۷۵ قطعه پوستر، عکس‌نوشت، اینفوگرافیک، کاریکاتور و ۳۹۶۰ دقیقه در قالب‌های موشن گرافیک، فتو و ویدئوکلیپ، انیمیشن، پادکست، ویدئو، ویدئوکامنت و ویدئوگرافی، ۷۴۲۵ قطعه و ۱۱ هزار و ۸۸۰ دقیقه محتوا از بستر فضای مجازی، در راستای جریان‌سازی و ایفای نقش مکملی با استفاده از راه‌اندازی پویش‌‏های اجتماعی از دیگر تمهیدات معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا‌وسیما به مناسبت انتخابات است.

تولیدات موسیقایی مراکز استانی صدا‌وسیما همیشه جزء آثار برتر بوده‌اند و استقبال از آنها هم چشمگیر است. بر این اساس ۱۴ عنوان موسیقی تصویر و نماآهنگ جدید هم که مجوز‌های کامل پخش را دریافت کرده‌اند، توسط مراکز استان‌ها آماده شده و با توجه به کیفیت بالای تولید، از همه شبکه‌های سراسری در حال پخش است.

این تولیدات شامل نماآهنگ‌های «پیمان وحدت» تولید مرکز همدان، «حماسه‌ای دیگر» تولید مرکز کرمانشاه، «روز سرنوشت» ساخته شده در مرکز کهگیلویه و بویراحمد، «رود خروشان» از تولیدات مرکز خراسان شمالی، «انتخاب اول» کاری از مرکز چهارمحال و بختیاری، «صبح حضور» تولید مرکز زنجان، «من ایرانیم» از مرکز خوزستان و «آهنگ پیروزی» تولید مرکز آبادان است. علاوه بر این،  موسیقی تصویرهای «روز انتخاب» تولید مرکز آذربایجان شرقی، «پرچم ایرانی» از مرکز خراسان رضوی، «حماسه انتخاب» ساخته شده در مرکز لرستان، «ایران عاشق» تولید مرکز اصفهان، «حماسه انتخاب» کاری از مرکز گیلان و «ایران عاشق» تولید صدا‌وسیمای استان مرکزی از جمله این تولیدات هستند.

 

امتیاز شما