امروز سه شنبه  ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

معرفی آثار جدید اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه

مشاهده ۵۳۹
۱۳۹۸/۱۲/۰۳- ۱۲:۲۳

اداره کل پژوهش‌های اسلامی رسانه صداوسیما اسامی آثار جدیدی که در قالب کتاب و نشریه منتشر کرده است اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این آثار پژوهش‌ها و فصلنامه‌های متعددی است موضوعات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و دینی را شامل می‌شود.

پژوهش «هویت دینی و شبکه‌های اجتماعی؛ ظرفیت‌سنجی شبکه‌های اجتماعی مبتنی بر تلفن همراه در تقویت هویت دینی» به ظرفیت‌سنجی شبکه‌های اجتماعی و رابطه آن در تقویت هویت دینی جوانان می‌پردازد.  گروه سنی جوانان با این فرض که ماهیت فنآوری فضای مجازی به ویژه در مقطع نوجوانی و جوانی می‌تواند باعث ایجاد دگرگونی‌هایی در هویت دینی شود انتخاب شده است.

پژوهش« مهندسی افکار؛ دیپلماسی عمومی آمریکا در برخورد  با جمهوری اسلامی ایران» نیز در پی پاسخ به این پرسش اساسی است که اهداف مورد انتظار ایالات متحده از اجرای دیپلماسی عمومی در بستر افکارعمومی ایرانیان از چه شاخص‌هایی تبعیت می‌کند و چگونه به دنبال تحقق آن هستند است.

فصلنامه اشارات ایام؛ شماره 33 زمستان 1398 این فصلنامه به بررسی کلیدواژه‌های بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری از منظر قرآن پرداخته است. تهیه سوالات در این حوزه و معرفی کارشناسان نیز بخشی از مطالب این فصلنامه را تشکیل می‌دهد.

فرزندهراسی ؛ جایگاه فرزندآوری در برنامه‌های شبکه ماهواره‌ای من و تو عنوان مقاله‌ایست که موضوع تلاش‌های موذیانه شبکه‌های ماهواره‌ای و هدف‌گذاری و برنامه‌سازی آنان را در ترویج سبک زندگی غربی برای بانوان ایرانی و بی‌میل کردن آن‌ها به فرزند‌آوری که از عوامل کاهش جمعیت کشور هستند بررسی کرده‌است.

 

 

     

امتیاز شما