امروز چهارشنبه  ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

پخش مستند «جنگ آینده علیه چین» از شبکه هیسپان تی وی

مشاهده ۴۳۷
۱۳۹۸/۱۲/۰۳- ۱۳:۲۱

مستند «جنگ آینده علیه چین» به کارگردانی روزنامه‎نگار معروف جان پیلگر، که با ارائه مدارک و شواهد بسیار در تلاش است تا نشان دهد که چگونه آمریکا در برنامه دراز مدت خود قصد رویارویی نظامی‌ با چین را دارد که در سال‎های اخیر توانسته به قدرت دوم اقتصادی جهان تبدیل شود، از شبکه هیسپان تی وی پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، در این مستند نشان داده می‌شود که چگونه آمریکا از طریق پایگاه‌های نظامی خود در ژاپن، کره، اقیانوس آرام و دیگر نقاط، چین را در محاصره نظامی قرار داده است.
اما این فیلم، برای اینکه ثابت کند در صورت لزوم، آمریکا هیچ ابایی از حمله به چین ندارد، به تاریخچه روابط و عملکرد ایالات متحده در قبال چین و مناطق اطراف آن مانند ژاپن و جزایر واقع در اقیانوس آرام که عمدتا ماهیتی کاپیتالیستی و استعمارگرانه داشته‎اند، می‌پردازد. مواردی مانند: آزمایش سلاح‎ها و موشک‎های هسته‎ای در جزایر مارشال که منجر به از بین رفتن مردمان بومی آن شد و در این فیلم به مثابه یک جنایت مطرح می‌شود؛ تجارت تریاک از سوی متمولان آمریکایی در قرن نوزدهم به عنوان منبع عظیم درآمد؛ نشان داده شدن چینی‌ها از سوی آمریکا به عنوان ملتی خبیث و دشمن برای آمریکا؛ شرح ساز و کار جامعه چین به عنوان دومین قدرت اقتصادی جهان که توانسته تبدیل به رقیبی برای آمریکای کاپیتالیستی شود و ... مواردی است که در مستند «جنگ آینده علیه چین» بررسی می‎شود.
مستند «جنگ آینده علیه چین» برای مخاطبان اسپانیایی زبان، روز یکشنبه 4 اسفند، ساعت 07:30، 14:30، 20:30 و دوشنبه 1:30 به وقت تهران از هیسپان تی وی پخش می‌شود.

امتیاز شما