امروز جمعه  ۳۱ فروردين ۱۴۰۳

اقدامات کثیف ابرقدرت‌ها در لیبی به روایت پرس تی وی

مشاهده ۲۸۲
۱۳۹۸/۱۲/۰۴- ۱۲:۵۵

برنامه این هفته «آفریقا امروز» (Africa Today) در شبکه پرس تی وی با اشاره به اقدامات کثیف ابرقدرت‎ها در لیبی به بررسی تداوم هرج و مرج‎ها پس از سقوط قذافی با مداخله بیگانگان و همچنین استثمار جمهوری آفریقای مرکزی توسط فرانسه می‌پردازد.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، این برنامه به تهیه‎کنندگی عاطفه سادات دربندی با نگاهی به وضعیت لیبی بعد از مرگ قذافی، علل بروز هرج و مرج‎ها در لیبی طی سال‎های اخیر را واکاوی می‎کند و به گفت‎وگو درخصوص اهمیت لیبی و منابع نفتی آن برای قدرت های جهانی می‎پردازد.
در این خصوص موقعیت استراتژیک لیبی به عنوان دروازه اروپا برای بسیاری از پناهجویان آفریقایی و تلاش‎های صورت گرفته از سوی قدرت‎های جهانی برای نفوذ در این کشور و سوءاستفاده از منابع این کشور نقد می‎شود.
مروری بر استثمار جمهوری آفریقای مرکزی توسط فرانسه بخش دیگر برنامه این هفته «آفریقا امروز» است.
در این بخش ضمن مروری بر اقدامات فرانسه در بی‎ثبات کردن جمهوری آفریقای مرکزی مسایلی همچون نقش فرانسه در تضعیف اقتصاد و سوءاستفاده از منابع این کشور و سیاست‎های استثماری فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی بررسی می‎شود.
«آفریقا امروز» با اجرای هنیا مبارک و شیلا نلیما، دوشنبه 5 اسفند، ساعت 19 به وقت تهران به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود.
تکرار این برنامه سه‎شنبه ساعت 7 و 16، چهارشنبه ساعت 14، پنجشنبه ساعت 00:05 بامداد و 12 و جمعه ساعت 8 روی آنتن می‎رود.

امتیاز شما