امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳

روایت داستان انتگرال در «چرخ»

مشاهده ۴۰۲
۱۳۹۸/۱۲/۰۵- ۱۱:۵۷

نودوسومین قسمت فصل ششم «چرخ» ساعت 19 امروز، دوشنبه 5 اسفند، با بررسی موضوع انتگرال و حذف آن از مباحث درسی، از شبکه‌ چهار پخش می‎شود.

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، گفت‎وگوی تلفنی با دکتر مینو محرز، عضو کمیته‌ کشوری بیماری‌های عفونی وزارت بهداشت درباره‌ شیوع ویروس کرونا در ایران بخش دیگری از نودوسومین قسمت برنامه‌ «چرخ» خواهد بود.
در این برنامه حسین فروتن به‌عنوان مجری-کارشناس میز فناوریِ «چرخ» با دکتر عرفان صلواتی، استادیار ریاضی دانشگاه امیرکبیر درباره‌ی انتگرال گفت‌وگو می‎کند.
درباره داستان مبحثی که در دوران مدرسه با آن آشنا شده‌ایم و یکی از مهم‌ترین ابزارهای ریاضیاتی تاریخ علم است که پژوهشگران علم‌ و فناوری به آن دست پیدا کرده‌اند. انتگرال تا سال گذشته در کتاب‌های دوره‌ی متوسطه حضور داشت اما این مبحث از کتاب‌های ریاضیات این دوران حذف شده است. اتفاقی که رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی درباره‌ علت آن گفت: «بچه‌ها باید در دانشگاه انتگرال بخوانند، نه در مدرسه. گاهی اوقات از ما انتقاد می‌شود که چرا دانش‌آموزان باید همه چیز را در مدرسه بخوانند؟ آن‎ها باید برای زندگی آماده شوند و بتوانند گلیم خودشان را از آب بیرون بکشند. حذف مباحث برخی مباحث از کتاب ریاضی درست بوده و چه بسا نیاز به حذفیات بیشتری داشته باشیم. باید از دانش‌آموزان پرسید که آیا واقعا به همه‌ آموزش‌ها نیاز دارند یا خیر؟» مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت 19 به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود.
مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

امتیاز شما